Senaste nytt

Air France eller KLM i Business class över Atlanten?

Bryant

Medlem
Då har jag efter en del tjatande fått ta över sambons Flyingbluemiles. Det är 34000 och jag tänkte använde dem till en promo resa över till USA. De börjar att gå ut 31/10 i år.

Med vem av AF eller KLM får jag bästa upplevelsen? Kan jag på något sätt föra över hennes miles till mitt konto?
 

Agö

Medlem
Då har jag efter en del tjatande fått ta över sambons Flyingbluemiles. Det är 34000 och jag tänkte använde dem till en promo resa över till USA. De börjar att gå ut 31/10 i år.

Med vem av AF eller KLM får jag bästa upplevelsen? Kan jag på något sätt föra över hennes miles till mitt konto?

Kan du inte testa en av varje - t.ex. KLM ut, AF hem? Eller tänker du enkel med AF/KLM?
 

Sinatra

Medlem
Hej! Du vet att 34 000 miles bara räcker i en riktning över Atlanten om det är promo award.

Angående upplevelsen erbjuder AF A380 till JFK och LAX. Sen här de dessutom den nya flaggskeppsloungen på CDG som ska vara mycket bra med massage och mycket annat. Vad gäller KLM har de ganska gamla säten i sin C-klass. De startar dock en modernisering med första planet nu i juli. Sen är det många gamla 747 som de fortfarande flyger med (om man har otur så kanske man även hamnar på en MD-11)
 

Alx

Medlem
Varför ska du föra över poängen? Det är ju bara att boka direkt från sambons konto istället! Verkar krångligt att gå omvägen via ditt eget konto.
 

Bryant

Medlem
Varför ska du föra över poängen? Det är ju bara att boka direkt från sambons konto istället! Verkar krångligt att gå omvägen via ditt eget konto.

Det är klart, men jag tänkte att slå ihop dem med mina egna poäng. Men som sagt det är inga problem att gå via hennes konto eftersom det är jag som som har inloggningsuppgifterna:). Hon är totalt ointresserad.
 

Stefan62

Medlem
Citat: "om man har otur så kanske man även hamnar på en MD-11"

Finns det någon bättre C-kabin än på en MD-11?
 

Senator

Moderator
Citat: "om man har otur så kanske man även hamnar på en MD-11"

Finns det någon bättre C-kabin än på en MD-11?

Nya produkten introduceras långsamt på B747-400 flottan

Bryant, det brukas finnas Promo@wards till CUR, AUA och BON på sommaren. Nu vet inte jag om du tänkte Y eller C, men jag brände av 25 000 enkel till CUR i C med KLM, köpte AA C/F CUR-MIA-DCA för $350 och en annan poäng-resa hem i augusti 2011. Billiga 10 dagar i Karibien, Miami och DC :)
 

Homer

Medlem
Bryant, det brukas finnas Promo@wards till CUR, AUA och BON på sommaren. Nu vet inte jag om du tänkte Y eller C, men jag brände av 25 000 enkel till CUR i C med KLM, köpte AA C/F CUR-MIA-DCA för $350 och en annan poäng-resa hem i augusti 2011. Billiga 10 dagar i Karibien, Miami och DC :)

Glöm inte det här
http://www.businessclass.se/air-fra...r-avgifter-mileskostnad-long-haul-awards.html
när nästa Promo Awards publiceras är det risk för att det handlar om 50% av 62.500, med lite lägre avgifter dock


Annars så kan man kombinera det här
http://www.businessclass.se/air-fra...a-i-business-bonusresa-med-laga-avgifter.html (enkel för 30.000 + några hundringar )

med det här
http://www.businessclass.se/deals/7...merican-airlines-11-500-sek-exkl-skatter.html
 
Toppen