Senaste nytt

Swiss och Zürich-Kloten - stel service och trist flygplats

Sinatra

Medlem
Flög för första gången med Swiss igår (undviker helst *A då jag är AF-fan).
Hur som helst är schweizarna kända för att vara mycket effektiva och hålla en hög standard. Jag hade bokat ARN-NCE via ZRH. Helt ok service på flygen men stel och tråkig personal. Dessutom mycket förseningar på båda flygen (det händer självklart alla men jag börjar tveka på den schweiziska punktligheten).

Men inläggets huvudsakliga punkt, jag hade hört att Kloten var en väldigt modern och din flygplats men möttes av något som var mer nedgången än Belgrads flygplats innan den renoverades (och jag lovar att det inte var någon fantastisk upplevelse). Jag vistades vid A-gaterna, är det bättre på andra delar av flygplatsen? Annars måste jag ju säga att Swiss har en del att arbeta med.
 

gusten

Medlem
Vilken klass reste du ? Tycker själv att LX är mycket bra och din beskrivning av ZRH känner jag inte alls igen... Kan du ge lite närmare exempel på dina åsikter om flygplatsen?
 

joemume

Medlem
Känner inte igen mig alls i din beskrivning av varken servicen ombord eller beskrivningen av flygplatsen, Mina erfarenheter (gör ca 20 segment per år till ZRH) säger precis det motsatta.
 

Sinatra

Medlem
Just flygplatsen är det väsentliga i det här fallet. Den gav ett väldigt gammalt intryck och var mörk och mest deprimerande. Min bror som inte alls är kräsen och är totalt ointresserad av flyg sa tom att allt verkade väldigt dåligt. Boarding var helt automatiserad och när jag frågade personalen en simpel fråga svarade de kort: "Fråga någon annan".

Flyger med SAS hem, ska för övrigt bli trevligt att prova deras nya koncept!
 

Senator

Moderator
Så mycket som jag gillar Swiss så kan jag till viss del hålla med Sinatra att delar av A-piren på Kloten känns lite "long in the tooth". Men det är jo fortfarande hästlängder framför helvetet på jord också känd som Paris, Charles De Gaulles flygplats.

Men att Swiss och "Take A Chance, Fly Air France" skulle ens vara i samma liga händer i mitt alter egos hemland: Utopia.
 

Stora

Medlem
Jag flög ut från Zürich samma dag som dig och jag måste säga att personalen var verkligen trevlig. Jag flög dock LH hem.
 

MarcusC

Medlem
Kan ju som sagt hålla med A-piren inte är absolut ny, men allt funkar, bra med rullband (iallafall vid ankomst?). Sedan är ju ZRH centrala terminal väldigt ljus och fräsch och med bra utbud av restauranger och service..så helhetsintrycket av ZRH tycker jag absolut gör den kvalar in top 3 i Europa!
 

Hall

Medlem
Brukar mest häcka i loungerna på ZRH men visst delar av flygplatsen är inte ny. Schweizarna byter inte ut det som funkar bra bara får att få det flashigt.
 

A380*G

Medlem
A-piren är sliten som nämnts. Dock, connections i ZRH är ju nästan lika bekvämt som i MUC efter att de flyttade bort säkerhetskontrollerna från A-piren. Det blev en klar förbättring och man kan nu stanna i lounge utan att behöva oroa sig för kötiden i security.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, före-Schengen tiden då de hade separat säkerhetskontroll var inte så roligt att byta i Zurich. Det var långt att gå från loungen till gaterna dessutom. (Loungen låg längst in i huduvterminalen)
 
Toppen