Senaste nytt

Flyg Norwegian Boeing 787 billigt i sommar

SvD skriver att Norwegian kommer testköra sina 787:eek:r på en del korta rutter i sommar för att träna piloter och besättningar: Testflyg Dreamlinern för under tusenlappen | Resebloggen | SvD

SvD skrev:
Testlinjerna, som utgår från Oslo, är följande:DY 1800/DY1801 Oslo – Malaga – Oslo, tisdag – söndag
DY 1790/DY1791 Oslo – Alicante – Oslo, måndagar och fredagar
DY 1742/DY1743 Oslo – Barcelona – Oslo, måndagar och fredagar
DY 1310/DY1311 Oslo – London – Oslo, torsdagar och söndagar
DY 1406/DY1407 Oslo – Nice – Oslo, tisdagar, onsdagar och lördagar
 

Ubbe

Medlem
Skäms på er alla! Norwegian är ju bara ett Ryan Air med annat namn... Som gammal facklig pamp ryser det i mina ådror att läsa detta. Är det detta vi vill ha? Tröttkörda piloter som gärna kör övertid för att hålla skulderna stången?? Ett flygbolag som bara ser till profit? Ett flygbolag där du blir sittande utan mat eftersom inte kortläsaren fungerar? Numera så har jag råd att avstå från dessa bolag, men trots detta används de ibland om inget bra och passande alternativ finns. Alla som flyger med Norweigan mer än två ggr/år borde automatiskt bli av med alla förmånskort inom flyg och hotellbranchen för minst ett år framgent. SKÄRPNING för hel..te!!
 

JonW

Medlem
Nej, du driver det för långt! (Som de flesta fackpampar...) DY är inte Emirates, men:

1. DY har kundprogram och longhaullinjer, flyger till förstaflygplatser. Ryanair gör ingendera typiskt nog för rena LC-carriers.
2. DY försöker inte tjäna 400 kr på att man inte låter kunderna skriva ut BP sista timmarna.
2. Låter man piloterna köra utöver reglerna blir man snabbt av med tillstånden, DY har inte varit nära detta.
3. Flygbolag har olika hög skuldsättning.Väljer man leasing har man nästan ingen skuldsättning trots samma underliggande kapitalanvändning. DY har inte utmärkt sig i detta avseende, och i vart fall finns knappast något samband med piloters övertidsuttag.
4. Jag kan förstå DY att man inte vill låta det sprida sig att man bara behöver ta med ett trasigt kreditkort för att få gratis mat o dryck, när kalkylen nu kräver att man får betalt för detta.
Likväl har man nu backat och erbjuder fritt vatten. Det räcker faktiskt för att undvika större olägenhet under 8-10 timmar.
 
A

Aurora

Guest
Tror det får være opp til en og enhver om man vil støtte Norwegian. Jeg har sett, opplevd og hørt nok FRA ansatte i Norwegian og vet nok OM enkelte ansatte i Norwegian at jeg personlig holder meg unna. Skal jeg fly 787 flyr jeg heller British Airways eller Qatar eller no slikt :)
 

Stefan62

Medlem
Skäms på er alla! Norwegian är ju bara ett Ryan Air med annat namn... Som gammal facklig pamp ryser det i mina ådror att läsa detta. Är det detta vi vill ha? Tröttkörda piloter som gärna kör övertid för att hålla skulderna stången?? Ett flygbolag som bara ser till profit? Ett flygbolag där du blir sittande utan mat eftersom inte kortläsaren fungerar? Numera så har jag råd att avstå från dessa bolag, men trots detta används de ibland om inget bra och passande alternativ finns. Alla som flyger med Norweigan mer än två ggr/år borde automatiskt bli av med alla förmånskort inom flyg och hotellbranchen för minst ett år framgent. SKÄRPNING för hel..te!!

Jag förstår hur Du menar, men är vi BC:are kanske medskyldiga till att DY är det vanligaste flygbolaget i nordiskt luftrum numera?
 

olsson

Medlem
Skäms på er alla! Norwegian är ju bara ett Ryan Air med annat namn... Som gammal facklig pamp ryser det i mina ådror att läsa detta. Är det detta vi vill ha? Tröttkörda piloter som gärna kör övertid för att hålla skulderna stången?? Ett flygbolag som bara ser till profit? Ett flygbolag där du blir sittande utan mat eftersom inte kortläsaren fungerar? Numera så har jag råd att avstå från dessa bolag, men trots detta används de ibland om inget bra och passande alternativ finns. Alla som flyger med Norweigan mer än två ggr/år borde automatiskt bli av med alla förmånskort inom flyg och hotellbranchen för minst ett år framgent. SKÄRPNING för hel..te!!

Har en gammal kamrat som är pilot på DY, han klagar inte alls. Hur lycklig som helst över sitt avtal. Skillnad och ta Oslo London och till BKK? Jag brukar inte behöva äta så mycket mellan Oslo och London...
 
Toppen