Senaste nytt

Hur är Hyatt som hotellkedja?

Fredrik

Medlem
Hade aldrig bott på dem innan jag fick ett Platinumkort(dvs Silver). Har bott på Park Hyatt och Grand Hyatt i Tokyo och de hotellen var ganska bra. Även Hyatt Regency i Kyoto var ganska bra. Kan inte jämföra dem med Four Seasons eller Shangri-La men IMO bättre än Radisson, Hilton o dyl utifrå min begränsade erfarenhet.
 

Glenn E

Medlem
Jag hade diamant kort på Hyatt under några år.
Jag tycker att Hyatt håller en hög och ganska jämn nivå jämfört med andra kedjor.
Definitivt ofta bättre än Shangri-La. Jakarta och Kuala Lumpur är exempel då Hyatt är bättre.
Grand Hyatt Shanghai är mycket bra. Lobbbyn ligger på 54e våningen.
Grand Hyatt Hong Kong är väldigt fint och bra med ett fantastiskt läge vid Kow Loon färjan på Hong Kong ön.
Grand Hyatt Bangkok är bra fast det finns ju så mycket annat bra där. Samma med Singapore.
Hyatt Regency Adelaide var bra likaså Warszawa.
Hyatt Regency Madelaine i Paris är ett litet 5 stjärnigt hotell i bästa läge.
Hyatt Manila är bra fast ligger lite dåligt och inte i Makati.
Hyatt Kuantan är också bra. Samma med Hyatt Bandung.
På Bali skulle jag valt Hyatt i Sanur före Grand Hyatt i Nusa Dua pga lägre pris.
För 10 år sen bodde jag på Park Hyatt San Francisco. Också hög standard fast skulle helst välja Fairmont där.
 

Alf

Medlem
Jag tillhör dessa som också hållit mej till Hyatt kedjan eftersom jag tycker det är bra hotell överlag. Har använt dom på de flesta platser i USA förutom NYC. I USA får man i regel betala ett relativt billigt pris för drinkarna i Regency Club men på övriga platser brukar det vara gratis.
Är någon i Thailand och vill bo på ett badställe är Hyatt i Hua Hin mycket bra och bra med gratis mat och drinkar i Regency Club.

Jag blir lite tveksam när jag läser att Glenn sätter Hyatt i KL före Shangri-La, jag tänkte satsa på det sistnämnda i KL i vinter efter alla lovord här på forumet men nu blir jag lite tveksam.
 

Glenn E

Medlem
Jag har inte bott på Hyatt i KL än för det är ju helt nytt men jag har bott på Shangri-La några gånger och där hade rummen väldigt skiftande standard.
Horizon club rummen var bra.
Shangri-La i KL måste vara 20 år gammalt nu.
Min favorit innan Hyatt i Kuala Lumpur var Hilton för det ligger så bra vid stationen där flygplatståget stannar och det är ganska nytt.
 
Toppen