Senaste nytt

US Airways Dividend Miles vs. SAS EuroBonus

Svenska73

Medlem
Experter, hjälp mig med min strategi. Bakgrund: flyger enbart C och har EBS. Brukar snitta 25-45.000 miles per år då jag betalar för 1-2 C klass resor i longhaul till Asien eller USA. Snittar runt 100-150.000 miles på AMEX, SAS Eurobonus Shopping samt MC kort per år. Nyttjar AMEX kupong för 2 C klass till USA varje år dock så tycker jag att det är svårare att hitta bonusbiljetter numera. Struntar i status eftersom jag betalar för den klassen jag reser och hoppas inte på uppgraderingar.

Dilemma: Flyger C klass ARN-DXB på Qatar i oktober och har lagt in USAIR dividend. Flyger LH/LX till BOS även i oktober. Frågan är om jag ska lägga in USAIR Dividends på den resan och köra på USAIR Dividends framöver eller om jag ska stå kvar på EB....

Hur skulle ni göra?
 

Senator

Moderator
Med tanke på att US Airways (troligtvis) kommer försvinna under 2013 eller början av 2014 som en konsekvens av sammanslagning med American Airlines är det svårt att förutspå vad som händer med USDM.

Jag hade lagt din QR resa på BAEC om (stort om) allt blir klart enligt plan att QR går med i OneWorld redan i oktober och LX till Eurobonus.
 
Toppen