Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

Roger J

Medlem
Fick den tråkiga nyheten bekräftad idag. har misstänkt det under en tid nu eftersom inge platser öppnat upp i O-klass (First) hos Lufthansa vid 14-dagarsfönstret. Eurobonus har inte längre tillgång till First Class hos Lufthansa.
:mad:
Någon annan som har koll på First hos andra bolag?
 

joemume

Medlem
Men eländes elände.... Urk. Sorgsamt. Blir till att stegvis flytta en del av intjäningen till M&M då, speciellt så länge man fortfarande är Senator.
 

Senator

Moderator
Jag kommer säkert nu få en verbal känga här, sedan riktigt stryk på någon BC.se träff men min åsikt om detta är helt i linje med ett gammalt och fint latinskt uttryck: "Quid Pro Quo"

SAS har ingen Förstaklass att erbjuda andra allianspartners, varför skall då SAS medlemmar få tillgång till andra bolags Förstaklass? SAS har erbjudit Ekonomi Extra till egna medlemmar, men inte till medlemmar inom alliansen. Samma sak...

Personligen tror jag detta är framtiden och helt rättvist. "Jag delar det jag har med dig på samma nivå bäste allianspartner".

"Let the beating begin"
:)
 
Last edited:

Roger J

Medlem
@senator Gissar att Eurobonus kanske inte heller vill köpa F-platser just nu? Det är väl inte gratis för SAS.
 

Stefan62

Medlem
Men hur är det att åka C på long-haul med LH? För det går väl fortfarande även om det blir en massa tillägg?
 

Roger J

Medlem
Business med Lufthansa (I-klass) ska gå att boka fortfarande. Ombordupplevelsen är ju sådär och skatterna är skyhöga.
 

Senator

Moderator
@senator Gissar att Eurobonus kanske inte heller vill köpa F-platser just nu? Det är väl inte gratis för SAS.

Går kanske båda vägar ja, men jag står kvar med min åsikt att förväntningar bör kopplas till någon form av QPQ. Det är också naturligt då antalet stolar hos t.ex. LH/LX begränsas nu till 8 per flight. SQ har väl också bara 8 stolar på sina flaggskepp, Thai på väg till 8, så det är en naturlig väg att gå
 
Toppen