Senaste nytt

Ändra en T-class Delta-biljett. Goda råd efterlyses!

alexz

Ny medlem
Har idag varit i kontakt med en empatilös och förmodligen okunnig medarbetare på en affärsresbyrå (TicketBiz) idag. På grund av kommunikationsproblem har fel datum och destination bokats på Delta, hemreseflyget är rätt.

Resa 1 (18/08/2013) är ARN-AMS-IAD.
Resa 2 (27/08/2013) IAD-JFK-ARN.

Är intresserad av att i första hand ändra resa 1 datumet (ca 24/07/2013) OCH till NYC. I andra hand endast ändra datumet.

Vad gäller? Alla idéer och förslag tas tacksamt emot.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Sorry, T innebär "Changes not permitted".

Ett par saker när man har med resebyråer att göra:

1) Använd dem inte. 99% av alla resor går lika bra att boka online, helst via flygbolagens egna hemsidor.
2) Förutsätt att de gör fel.
3) Be alltid om en reservation och kontrollera uppgifterna innan biljettering begärs.
4) Kommunicera ALLTID via mail, så att du, om tvist uppstår, har svart på vitt vad som sagts.
 

pep

Medlem
resebyråer: Jeg holder med agehall. Dog er der den undtagelse at hvis man får bygget et godt forhold op til en person i byrået som er dygtig, præcis, erfaren, omhyggelig og kender diner vaner, muligheder og prioriteter, kan man være heldig at få flere og bedre tilbud end man selv kan finde. Medmindre man selv er expert og/eller bruger MEGET tid på det!
 

Lonelyflyer

Medlem
precis, och skulle det bli nåt stök under din resa så kan du inte bara glida upp till disken på bolaget du flyger med och hoppas de bokar om den, utan de kommer be dig ringa resebyrån
 

nilsson

Medlem
Min erfarenhet av ombokningsbar economy är dessutom att man antingen kan ändra datum eller destination, men inte båda.
 

Snosken

Medlem
Sorry, T innebär "Changes not permitted".

Ett par saker när man har med resebyråer att göra:

1) Använd dem inte. 99% av alla resor går lika bra att boka online, helst via flygbolagens egna hemsidor.
2) Förutsätt att de gör fel.
3) Be alltid om en reservation och kontrollera uppgifterna innan biljettering begärs.
4) Kommunicera ALLTID via mail, så att du, om tvist uppstår, har svart på vitt vad som sagts.


Måste få lov att försvara resebyråledet en aning. Att förutsätta att vi alltid gör fel är ju verkligen att dra alla över en kam.
Sen så är det ju så att folket som håller till på denna sajt inte direkt speglar medelsvensson när det gäller flygbokningar, så jag förstår om många här inte känner något behov av det.
DOCK håller jag verkligen med om punkt 3 och 4. Följer man dom 2 punkterna så är ju "skuldfrågan" löst på nolltid :)
 
Toppen