Senaste nytt

DFDS Seaways Oslo-Köpenhamn

A380*G

Medlem
Är det någon som har åkt denna rutt med DFDS? Är det ungefär som en finlandskryssning eller hur är det? Funderar på att ta den i sommar som förflyttningsrutt med familjen (två vuxna och infant) och de har stora rum med dubbelsängar som ser bra ut. Någon som har mer erfarenhet av det?
 

NyfikenGrau

Medlem
Lite mindre upphetsande än en finlandskryssning skulle jag säga (inte riktigt lika mycket att göra på själva fartygen), däremot är de fyra timmarna genom Oslofjorden riktigt, riktigt fina och av naturliga skäl helt befriade från sjögång :)

Men jag skulle absolut kunna tänka mig att göra det igen, har svårt att se något bekvämare sätt att ta sig mellan Oslo och Köpenhamn på.
 

A380*G

Medlem
Ok tack, speciellt min tanke... enkelt och ganska lungt sätt att ta sig från Oslo till Köpenhamn på. Speciellt med en liten bebis också! :)

Enbart positivt att det inte är feststämning ombord då vi av förklarliga skäl vill ha det lite lungt.
 

FF#1

Medlem
Åkte Göteborg Kristiansand för en massa år sen i Comodore class, var en mycket bra upplevelse.
Stor hytt, fri minibar och uppassare till hytten. Vi hade bilen med oss, var en "comodore fast track" där våran skruttiga opel fick köra helt själv och rutan vart tvättad medans vi sov. så den resan var över förväntan, vet inte hur det är till köpenhamn numera.
 

ACervin

Medlem
Gjorde den trippen många gånger på 90 talet. Då hade vi en kompis som ansvarade för bokningarna:cool:. Bara att hålla med om tidigare inlägg.
 

Mikeswede

Medlem
åkt ett antal gånger i tjänsten för att slippa köra Oslo-Köpenhamn. Mest medelålders norrmän. Lång ifrån feststämmningen/kaoset på Finlandsbåten. Hyfsade restuaranger och vinbar.
 
Toppen