Senaste nytt

Rykte: SAS och Finnair slås samman?

gusten

Medlem
Finnair? Ja, inte mig emot men hur skall det funka med allianserna? Blir det OW eller *A, där SAS var founding member? Jag tror mer på att det skulle stanna i Star i så fall.
Någonstans tvivlar jag, men sämre partner kunde de hitta.
 

A380*G

Medlem
*A garanterat, om det blir av.

Stackars ARN som hamnar mitt emellan HEL/CPH, det kommer i princip bara bli matartrafik från Nordens huvudstad.
 

jurgenb

Medlem
Det här vore nog den absolut bästa utvägen för SAS alla kategorier vid väldigt kort tid för reflektion.. om det är lika bra för passagerarna kan man nog dryfta mer om likaså om det är en bra idé överhuvudtaget om man får marinera det hela lite mer.

Hur ser flottorna ut, var hamnar "basen/baserna", finns kundunderlaget osv.
Asien ser ju plötsligt mycket närmare ut om man kan nyttja Finnairs rutter men överlag.. vad tror vi?
 

Alx

Medlem
Det vore en supervinst för SAS. Man får bara hoppas att det blir Finnair som sätter standarden vid en eventuell sammanslagning.
 

Dr. Miles

Expert
Både Finnair och SAS har A330/A340 för longhaul flotta. Om det blir sammanslagning vore det rimligt att flytta longhaul operation till Helsingfors och lägga ner Köpenhamn hubb. Hoppas att de inte gör samma misstag (multi-hubb strategi).
 

Tjaeng

Medlem
Stackars ARN som hamnar mitt emellan HEL/CPH, det kommer i princip bara bli matartrafik från Nordens huvudstad.

ARN kan bli hubb för longhaul till Afrika =P. Skulle ju inte vara så pjåkigt med Asienlinjer som börjar i ARN och mellanlandar i HEL heller.
 

AxelB

Medlem
Nu med Norwegian kanske inte konkurrensmyndigheterna har något emot detta, fast *A (eller OW) skulle ju få ett redigt grepp om norden
 
Toppen