Senaste nytt

Fritidsresor sätter in Boeing 787:or vintern 2013

Homer

Medlem
Enligt flygtorget i alla fall:

Fritidsresor sätter in Boeing 787 i Sverige vintern 2013
Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Fritidsresor sätter in Boeing 787 i Sverige vintern 2013
I charterkonfigurationen utrustas Boeing 787-8 med 291 säten, vilket motsvarar antalet stolar i de Boeing 767-300 som Thomson Airways använder idag. Det ger 47 stolar i Premium Class, istället för dagens 36 och resten av kabinens 244 stolar får så kallad Blue Comfort-standard vad gäller benutrymme

Bilder på sätena här Live the Dreamliner » Image Library


Men på Fritidsresors egen sida står det:
2015 beräknas den första Boeing 787 Dreamliner levereras till TUIfly Nordics flotta.
TUIfly: Nya flygplan - Fritidsresor.se
 

agehall

Medlem
2013 låter lite väl snart för att de skulle ha fått några 787:eek:r, men vem vet. De kanske jobbar ifatt det de ligger efter i år.. ;)
 

AxelB

Medlem
Jag och familjen är bokad på GOT-KBV i vinter (ja jag försökte få dom att boka Turkish eller något nådigt)
Flygningen är opererad av Thomson 767, men vad är oddsen på att det blir 787 istället? :)
 

Paby

Medlem
Thomson flyger 788 till Karibien (Jamaica bl.a.), Thailand och Kenya för Fritidsresor i vinter.
 
Thomson flyger 788 till Karibien (Jamaica bl.a.), Thailand och Kenya för Fritidsresor i vinter.

Sneglar på en resa med Fritte i januari till POP. Delvis i syfte att testa 787 och charterkärrans "C". Förut hittade jag en artikel på deras sajt om startdatum och hela baletten. Denna verkar bortplockad men flighten är bokningsbar. I och med vinterns strul och senarelagda leveranser undrar jag bara hur pass garanterat det är att de kör 787 från ARN i vinter? Jag vill inte fastna i en trött 767 i 10+ timmar.....
 
Toppen