Senaste nytt

Tack BA! (gratis uppgradering)

En märklig grej hände idag. Hade bokat W+ till Las Vegas imorgon och ringde BA i torsdags och frågade om jag kunde uppgradera till C. Det gick inte eftersom det var fullt sa de. Aningen skumt eftersom det hela tiden gick att boka 5-6 businessbiljetter på den sträckan på deras hemsida.

Idag checkade jag in på mobilen och såg att jag fick välja på business-säten på både lower och upper deck. Senare gick jag in på Manage My Booking och hittade följande.

Du har uppgraderats till Club World
Som en särskild bonus vill vi att du ska få njuta av komforten, det extra utrymmet och servicen i business class när du flyger med oss till Las Vegas den måndag 24 juni 2013 med BA0275. Vi hoppas du får en trevlig flygresa.

Är medlem i BAEC men har inget flugit en flight än så förstår inte riktigt varför jag blev uppgraderad. Men jag tackar och tar emot :)
 

A380*G

Medlem
En märklig grej hände idag. Hade bokat W+ till Las Vegas imorgon och ringde BA i torsdags och frågade om jag kunde uppgradera till C. Det gick inte eftersom det var fullt sa de. Aningen skumt eftersom det hela tiden gick att boka 5-6 businessbiljetter på den sträckan på deras hemsida.

Idag checkade jag in på mobilen och såg att jag fick välja på business-säten på både lower och upper deck. Senare gick jag in på Manage My Booking och hittade följande.



Är medlem i BAEC men har inget flugit en flight än så förstår inte riktigt varför jag blev uppgraderad. Men jag tackar och tar emot :)

Grattis!

Skulle tippa på att planet var överbokat i Y och Y+ men hade platser kvar i C, men att totalt sett var det överbokat om man adderar alla platser i alla kabiner.
Flygbolag är i dessa fall beredda att släppa full fare C mot att ge IDB till Y pax. Eftersom de i slutändan inte sålde alla platser i C så bumpade de X antal pax för att slippa ge IDB.

Varför det var just du som blev bumpad vet ingen av oss, bara att njuta! :)
 
Riktigt kul att höra! :)
Man får väl hoppas att man själv får uppleva något liknande i framtiden..

WSOP ME? Lycka till om så är fallet!
 
Last edited:
Ja, jag kommer garanterat njuta :)

Tror också att det är överbokat i Y och Y+ (säkerligen i Y i alla fall). Måste vara någon random-process för uppgradering, kan ju inte vara status-relaterat eftersom jag har exakt 0 tier points. Sen är det klart lite konstigt att jag inte fick uppgradera för tre dagar sedan för poäng, man tycker de kunde förutsett den här situationen...

@Andreas: Nej inte main event. Ska hem till ett bröllop innan den turneringen är slut (men hade troligtvis inte spelat ändå).
 

agehall

Medlem
Grattis. Man undrar ju lite hur det går till egentligen när man själv aldrig lyckats. Trots runt 500 flighter över två år (varav minst hälften longhaul) har jag inte fått en enda longhaul opup.
 

gdaily

Medlem
Ja, jag kommer garanterat njuta :)

Tror också att det är överbokat i Y och Y+ (säkerligen i Y i alla fall). Måste vara någon random-process för uppgradering, kan ju inte vara status-relaterat eftersom jag har exakt 0 tier points. Sen är det klart lite konstigt att jag inte fick uppgradera för tre dagar sedan för poäng, man tycker de kunde förutsett den här situationen...

@Andreas: Nej inte main event. Ska hem till ett bröllop innan den turneringen är slut (men hade troligtvis inte spelat ändå).

Sommartid till en "semesterdestination", misstänker att det helt enkelt inte fanns fler statusresenärer i Y+ och du blev den lycklige vinnaren. Menman får fundera på om du kanske blivit taggad som "intresserad" i och med ditt samtal, och det därför var du fick uppgraderingen? I så fall har man lite samtal att göra i framtiden.
 

A380*G

Medlem
Ja, jag kommer garanterat njuta :)

Tror också att det är överbokat i Y och Y+ (säkerligen i Y i alla fall). Måste vara någon random-process för uppgradering, kan ju inte vara status-relaterat eftersom jag har exakt 0 tier points. Sen är det klart lite konstigt att jag inte fick uppgradera för tre dagar sedan för poäng, man tycker de kunde förutsett den här situationen...

@Andreas: Nej inte main event. Ska hem till ett bröllop innan den turneringen är slut (men hade troligtvis inte spelat ändå).

Om flighten är överbokad, vilket antagligen var fallet, så får vanliga agenter inte röra den tror jag. När rev. mgr och flight mgr tar över så justerar de så att så få som möjligt behöver få IDB.
 

JensE

Medlem
Grattis!
Vad jag förstår är det inte helt ovanligt att bli uppgraderad från WT+ då det är så få stolar.
Det jag har läst mig till också att dom gärna uppgraderar någon som aldrig provat på den högre kabinklassen hos BA förut.
Är väl lite som knarklangare, första är gratis för att skapa ett behov som kunden kanske inte kände till innan ;)

Personligen har jag aldrig fått en opup av BA ännu, troligtvis för dom tycker jag är sucker som redan betalar dom massa pengar :D
 
Toppen