Senaste nytt

Bästa hotellsäng?

jurgenb

Medlem
Kanske debatterats tidigare men varför inte gå igenom ämnet igen i sin helhet.

I vilken hotellsäng har du sovit absolut bäst. Kanske inte endast efter en lång resa utan i flertalet dagar för att få en riktigt bra uppskattning ;) Vet du också vilket märke sängen var så än bättre. Ja jag är ute efter att skaffa ny säng och har blivit lite insnöad på hotellsängar, just Hilton's i detta fall som man även kan köpa online (tyvärr skeppas dom naturligtvis endast inom USAs fastland) men likväl.
 

Alx

Medlem
First hotel Skt. Petri i Köpenhamn är hotellsängen jag kommer att tänka på så här direkt. Men jag kan vara lite färgad av att jag fullkomligen älskar det hotellet!! Märke har jag ingen aning om. Något danskt kanske?
 

forastero

Medlem
Min egen säng. :p Bäddmadrass i memoryskum ovanpå helt vanlig resårbotten. Hotellsängar känns alltid lite vagt obekväma nu...
 

jurgenb

Medlem
Nej Martin, precis som med Hilton är det "The Marriott Bed is only available for delivery within the Continental United States."
 

Agö

Medlem
First hotel Skt. Petri i Köpenhamn är hotellsängen jag kommer att tänka på så här direkt. Men jag kan vara lite färgad av att jag fullkomligen älskar det hotellet!! Märke har jag ingen aning om. Något danskt kanske?

Ja, sängarna är från Jensen som i och för sig idag ägs av Hilding Anders. Bra kvalitet.
 

Homer

Medlem
Det är väl madrasser snarare än sängar det handlar om ;)


MattressF-WSJ-100615.jpg

What Makes E.S. Kluft's Palais Royale Mattress Worth $33,000? - WSJ.com
 
First Hotels Skt Petri (som tidigare diskuterats), Shangri-La i Vancouver (fabrikat okänt) samt Hotel On Rivington i New York (kör Tempur) är mina bästa sängupplevelser på hotell so far.

Min sämsta sängupplevelse är Radisson Blu Royal i Köpenhamn. Små, horribla sängar.
 
Toppen