Senaste nytt

FlightCar - hyr ut din bil medans den "står" på flygplatsen....

erc

Medlem
Intressant. Kan mycket väl tänka mig att testa upplägget. Gjorde en testsökning och bilar finns tillgängliga på SFO. Knappt USD50 för en helg.
 

Chrille

Medlem
Detta tycker jag var kreativt som 17on, undrar iofs hur det rent försäkringsmässigt fungerar (men det hör inte hit),

Dom har ett annat försäkringssystem i USA. Undrar om konceptet skulle funka här hemma?
Jag vet inte om jag skulle vara så sugen att hyra ut min bil, men att hyra kanske....
 
Nej, inget för mig.

Kan man inte kopiera vissa bilnycklar? Den som hyr kan ju isåfall kopiera nyckeln för att vid ett senare tillfälle bara "hämta" bilen.
Sen att hyra ut sin egen bil till fritt främmande människor. Känns bara fel men jag önskar dom lycka till med sin idé i alla fall.
 
Last edited:

olsson

Medlem
Underbart koncept, tveksam hur det skulle fungera här. Själv skulle jag säkerligen hyra men inte så glad i att hyra ut som ovan nämnda personer skrivit.

Försäkring och nycklar, hum.
We got off the plane and called 1-866-FLIGHTCAR to let them know we were there and they asked what terminal and door we were by. Within 10 minutes we were picked up in a town car and taken to the FLIGHTCAR lot. We were on the road in our rental within 20 minutes.
Galet smidigt. flightcar-has anyone used this service? - San Francisco Forum - TripAdvisor
 

FF#1

Medlem
Låter intressant att prova, är dock inte 100% sugen på att hyra ut min egen bil på det sättet och låta en "random" klåpare övervarva och "cross-växla" hej vilt...
 

Chrille

Medlem
Låter intressant att prova, är dock inte 100% sugen på att hyra ut min egen bil på det sättet och låta en "random" klåpare övervarva och "cross-växla" hej vilt...

Vi som utgår från t ex LLA kanske skulle skapa oss en egen bilpool och hyra ett hörn av parkeringen och ett nyckelskåp av Swedavia?
 

Ubbe

Medlem
Kommer inte på fråga. folk som röker i bilen eller kletar av tuggummi under sätena, skvätter Fanta i kupen. No way!
 
Toppen