Senaste nytt

Vart ska jag idag?

DrKlas

Medlem
Killen på baggage drop tittade lite undrande på mitt boarding card och sa "väskan åker hela vägen dit du nu ska men du får checka in igen när du kommer dit du nu ska innan du ska till dit du nu ska". Så vart skall jag åka då?

GOT-FRA-KIX-MMB

Inget google-fusk nu ...
 

DrKlas

Medlem
Rätt! Flygplatsen MMB ligger i Memanbetsu. KIX är Osaka.

Hoppas 787:an håller sig i luften så jag får testa den på hemvägen.
 

Palazzi

Medlem
Vad häftigt! Har alltid velat besöka nordligaste Japan :)

Många vänner som åkte till norra Japan (inte så nordligt som MMB) under min aktiva skidkarriär, men det blev aldrig någon resa för mig personligen :(

Min planerade resa till Khabarovsk (som numera är avbokad) var ju sannerligen inte långt från Abashiri....

PS. Var chanslös på flygplatskoden, och imponeras av att någon tog den SÅ fort
 

pitch

Medlem
Din något irriga fråga påminner mig om när jag kom till OKA en gång och nästan inte hade nån idé om var jag var, och när dom frågade om var jag kom ifrån så kom jag inte på det heller.
Jag är bara glad att det stannade vid genomletning av bagaget och att inga gummihandskar kom fram.
 

DrKlas

Medlem
Och precis som jag misstänkte fick inte väskan åka hela vägen utan jag fick hämta ut den här i Osaka, ta den genom tullen och checka in den igen. Checkar man in väskor när man ska åka långt från Landvetter gäller det att ha lite koll själv. Rekordet för mig är när jag skulle till Auckland (AKL) och incheckningspersonalen under en lång stund försökte tvinga väskan att få åka till AUK. Hade de lyckats hade jag nog fått vänta på den eftersom AUK är Alakanuk i Alaska.

Jag ska försöka ta lite bilder i Abashiri (med min sunkiga mobilkamera) och lägger upp dem här.
 

DrKlas

Medlem
Här kommer lite bilder som utlovat.

Mat blev det gott om. Längtar dock efter en frukost som inte är misosoppa, ris och natto eftersom det inte direkt är min favoritmat till frukost.
2013-06-14 19.00.05 (Small).jpg

Vid utsiktsplatsen i bergspasset på vägen tvärs över halvön Shiretoko. Åt andra hållet såg man en av de öar i Kurilerna som Japan och Ryssland bråkar om.
2013-06-16 12.07.02 (Small).jpg

Lite lunch:
2013-06-16 13.02.39 (Small).jpg

Vid vulkansjön Mashu.
2013-06-16 15.37.39 (Small).jpg

Själva staden Abashiri är inte direkt spännande men det är inte varje dag jag ser Ochotska havet när jag tittar ut genom fönstret.
2013-06-19 06.40.27 (Small).jpg
 
Toppen