Senaste nytt

Swebus lägger ner linjen Stockholm City-Arlanda

Jacob

Medlem
Konkurrensen blev för tuff, i synnerhet när SL öppnade sin nya Pendeltågslinje till Arlanda. Den 19 augusti går sista bussen på linjen mellan Stockholm City och Arlanda flygplats, som officiellt heter linje 867.

Övriga linjer till Arlanda påverkas inte. Linjerna från Örebro, Västerås och Enköping till Arlanda samt den expressbusstrafik som passerar Arlanda fortsätter som vanligt.
 

011430121

Medlem
Var inte oväntat, har åkt den vid ett par tillfällen och vid ett av dessa var jag den enda passageraren.
 

Gus

Medlem
Tråkigt! Först blå taxi och nu detta :( Åkte hellre med Swebus än flygbussarna eftersom Swebus inte stannade på vägen till Arlanda. Sen hade de ju tidsgaranti, wifi och studentrabatt! :)
 

dino_81

Medlem
Var inte oväntat, har åkt den vid ett par tillfällen och vid ett av dessa var jag den enda passageraren.


Instämmer. Tappert att de höll ut så länge. Har faktiskt roat mig med att spana in i bussen varje gång jag sett se specialdekalerade vita bussarna och förvånats över hur lite trafikanter det varit varje gång. Endast ett eller ett par huvuden har skymtats genom fönstren.

Föredrog dock Flygbussarna alla gånger, dels stannar de vid Sankt Eriksplan vilket passar mig och dels har de en mycket generösare tidtabell (frekvensmässigt sett).

Och EuroBonus-poängen... :)
 

vicce

Medlem
Innan man fick Eurobonuspoäng på Flygbussarna åkte jag alltid med Swebus. Gick snabbare och det var aldrig fullt. Oftast var jag nästan själv på bussen. Tråkigt att de lägger ner, men att köra nästintill tomma bussar är såklart inte lönsamt.
 
Toppen