Senaste nytt

Vad är det konstigaste/underligaste du har gjort ombord på en flight?

Dr. Miles

Expert
Vi som reser mycket/ofta har säkert gjort en massa konstiga saker ombord (erkänn! :)).

För min del är att skruva isär min Acer laptop ombord på en THAI flygning till Tokyo.
SSD på min laptop gick sönder och jag köpte en ny passande hårddisk till min Acer i Bangkok när jag hade inom 24 timmars byte där.

Det fanns dock inte tid för att lämna in datorn till Acer i Bangkok då de sa att det tar en arbetsdag. Jag köpte verktygskit och tog den med mig ombord på THAI flygning.
Väl ombord på THAI flygning började skruva isär laptop:en med hjälp av verktyget och ett Coop Medmera kort.
Medmera kort (eller vilket plastkort som helst) var mycket användbart när jag behövde separera chassin.

En ung thailändsk kille på andra sidan gången såg mig och undrade om vad jag höll på med. Några minuter senare passerade en manlig purser vid mitt säte och frågade om allt var okej. Jag svarade att allt var under kontroll och jag förklarade för honom att jag höll på att byta hårddisken. Han önskade mig lycka till och gick vidare.

Till slut fick jag ta loss chassin och upptäckte att hårddisken som jag köpte var rätt tjocklek, men inte rätt storlek för den modellen av Acer. En plast pelare stack ut som hindrade placering av hårddisken. Jag hade ingen fil som kunde fila bort plastpelaren.
Jag gav upp och skruvade ihop datorn igen. Datorn var fortfarande trasig.

Framme i Japan hade jag inte tid att laga datorn så åkte den hela vägen tillbaka till Bangkok och datakillen på Panthip Plaza i Bangkok fixade detta inom en halvtimme, för 300 THB.

Vad är det konstigaste/underligaste du har gjort ombord på en flight?
 

gdaily

Medlem
På väg från toaletten där bak hittade jag ett kreditkort på marken. Jag gav det snällt till flygvärdinnan, som ropade ut mitt namn i högtalaren.Jag hade alltså tappat kreditkortet på väg till muggen, hittat det och inte kollat namnet. Dessutom är detta enda gången jag tappat kreditkort/nycklar...
 

Murre

Medlem
Varför kom jag och tänka på 10,000m klubben när jag läste trådrubriken :rolleyes:

Är nog rätt tråkig när jag flyger, äter sover läser.
 

Timotey

Medlem
Har väll inte gjort något jätte konstigt, men det första som kom upp var på en flygning då jag flög UM och var kanske 10 år gammal. Flög ARN-TMP tar cirka 50 min och lyckades beställa in 8 burkar cola. Det var gratis med SK på den tiden
 

minatoku

Medlem
Två favoriter:
* Svimmade (nästan) två timmar in på LHR till NRT med VA, i utrymmet mellan två ekonomi-sektionerna när jag försökte hitta någon i besättningen att berätta att jag inte mådde bra. Spenderade nästan hela den resterande resan liggandes på golvet längst bak (A340) bland cabin crew och andades ur syrgasmask.
* Satt bredvid en gubbe NRT - LHR som pratade oavbrutet. I 12 timmar. När han inte gnällde på cabin crew ("warui saabisu da yo!") eller smög in till C för att stjäla tidningar. Gick aldrig på toa.
 

fly4fun

Medlem
Utan att gå in på detaljer så kan man väl säga att jag mer eller mindre är med i den berömda klubben, dock inte på toan ska tilläggas :)
 

Patrik

Medlem
Svimmande på väg till toan, raklång med ansiktet före ner i heltäckningsmattan (skönt skrapsår i hela ansiktet) halvvägs på väg till ORD. Aldrig blivit så uppassad av personalen när jag flugit Monkey, t.o.m. styrman kom ut och pratade med mig.
 

Tjaeng

Medlem
Självuppfyllande profetia: Av någon konstig anledning blev jag registrerad som rullstolsbunden på ARN-CPH med SAS för ett par år sedan. Flygvärdinna ropade upp mitt namn, kom fram till mig och frågade mig om jag var han som behövde rullstol. Detta när jag stod upp i gången, och höll på att lämpa ut min väska från overhead bin. Då jag inte hade den blekaste aning om vad som höll på att ske (jag hade ju bevisligen boardat utan hjälpmedel), stod jag där som ett fån och såg konfunderad ut över hennes fråga. Nästa sekund ramlar min kabinväska ner och mosar min fot samt river upp ett stort sår på underbenet. Och så fick jag åka rullstol till arrivals...
 
Toppen