Senaste nytt

Någon som testat Novotel New York Times Square? Eller Waldorf Astoria i New York?

Jag slog till med en reservation på Novotel New York Times Square i början av September.
Någon som bott där nyligen och vet hur långt dom kommit med sin renovering?

Hur är Waldorf Astoria annars? (ligger på samma pris som Novotel.)
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Jag slog till med en reservation på Novotel New York Times Square i början av September.
Någon som bott där nyligen och vet hur långt dom kommit med sin renovering?

Hur är Waldorf Astoria annars? (ligger på samma pris som Novotel.)

Waldorf Astoria är utan tvekan ett klassiskt hotell med en luxös lobby. Tyvärr är rummen bra slitna och har inte uppdaterats till riktigt modern standard.
 
Waldorf Astoria är utan tvekan ett klassiskt hotell med en luxös lobby. Tyvärr är rummen bra slitna och har inte uppdaterats till riktigt modern standard.

Jag gillar rum som är rätt nya och fräscha. Känns som Novotel New York Times Square med sina nästan helt nyrenoverade rum bör vara vägen att gå då? :)
Finns ju ett W och ett Hilton som ser helt ok ut också.

Priset för Novotel var 300$ (med alla skatter) förresten för 1 natt. (Början på September.)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Waldorf Astoria är utan tvekan ett klassiskt hotell med en luxös lobby. Tyvärr är rummen bra slitna och har inte uppdaterats till riktigt modern standard.

Man renoverar våning för våning, men det tar tid ja :) Men Art Deco stilen är fin, och jag saknar en del detaljer i Park Ave ingången som var borta nu efter ny-öppningen t.ex. det stora bordet med den gigantiska blomkrukan. Man hävdar att man har återställt som det var "back in the day".
 

Alf

Medlem
Jag slog till med en reservation på Novotel New York Times Square i början av September.
Någon som bott där nyligen och vet hur långt dom kommit med sin renovering?

Hur är Waldorf Astoria annars? (ligger på samma pris som Novotel.)

Waldorf Asoria är inte så märkvärdigt hotell, rummen är ganska små. Det är mest att det är ett gammalt anrikt hotell. Det är kul att en gång ha bott där men det finns mycket fler hotell som är både bättre och billigare.
 

dalton

Medlem
Kan starkt rekommendera Sofitel, något över "medel" prisklass men hittar man en bra deal är det ett riktigt trevligt hotell med grym service och väldigt fina (och för NYC, stora) rum.
Passar ju bra eftersom alla är Accor Platinum här också :)
 
Kan starkt rekommendera Sofitel, något över "medel" prisklass men hittar man en bra deal är det ett riktigt trevligt hotell med grym service och väldigt fina (och för NYC, stora) rum.
Passar ju bra eftersom alla är Accor Platinum här också :)

Skulle du säga att det är värt 370$ för natten? (början av September)
Har givetvis Accor Platinum.

Annars tror jag Novotel duger rätt bra då jag vill bo nära TS.
Enda jag funderar över är att de kanske fortfarande håller på med renovering och det är ju oftast inte direkt ett nöje.
 
Last edited:

dalton

Medlem
Tror jag gav $240/natt när jag bodde där sist (jun 2012). Har du fått en bra deal på Novotel så bör det nog funka rätt bra. $370 känns i överkant skulle jag säga.
 
Toppen