Senaste nytt

Max har öppnat ny restaurang på Arlanda terminal 5

Jacob

Medlem
Den 5 juni invigdes den nya restaurangen i transithallen på Arlanda terminal 5 vilket gör att Max blir den kedja som har flest restauranger på Arlanda flygplats. Den nya restaurangen ligger efter säkerhetskontrollen i A-piren och har plats för 45 gäster. Menyn består av den ordinarie Max menyn samt en frukostmeny. Restaurangen är öppen alla dagar i veckan från första till sista avgång.
 

dino_81

Medlem
Under förutsättning att priserna är de samma som på övriga restauranger tror jag att Max kan sätta viss press på O'learys och andra kaféer. Kanske främst gällande frukost.
 

Jonas C

Medlem
Jag hoppas att priserna är desamma som ordinarie menyn på Max. Då skulle jag faktiskt påstå att det är ett prisvärt ställe att käka på, med tanke på vilka överpriser som annars tas på Arlanda.
 

A380*G

Medlem
MAX kommer lyckas, en familj kan käka lunch för under 300 SEK, inte ens SAS kan matcha det med paid visit till loungen! ;)

Dock så ligger O'learys bra till med tanke på matchrättigheterna under PL-säsongen! :)
 

Palazzi

Medlem
Gillar MAX, men tycker det är synd att de inte har en frukostmeny (för det har det inte va?)....

Kommer säkerligen slinka in för en dagens lunch innan flygning. 55kr känns verkligen prisvärt i sammanhanget :)
 
Max i stan har ju i alla fall nån slags frukostmeny - aldrig testat då det ligger fel för det - och Jacob skriver ju faktiskt att dom ska ha en sån i T5 :)
 

Jacob

Medlem
Nya Max ligger i A-piren, på samma plats där det tidigare fanns en elektronikbutik, precis innan man viker av till höger mot toaletterna.

Och yes, enligt pressinfon ska det finnas en frukostmeny.
 

Palazzi

Medlem
Haha, man ska inte läsa skriva mitt i natten efter 4h bilkörning :p Jag missade helt att du skrivit om frukostmenyn. Man måste alltså testa, för enligt hemsidan finns frukost inte i ordinarie menyn
 

Vaniljvodka

Medlem
Synd att det inte var en Burger King istället. Max må vara duktiga på en hel del (bra tillbehör, pommes och dipsåser), men hamburgare kan de väldigt lite om. Max - om du gillar kokt kött.
 
Toppen