Senaste nytt

[Business (first) Class] Los Angeles - Bogota T/R, från 5300 SEK (UA)

Bra deal som snurrar runt på FT just nu. :)

United Airlines P klass

Möjlighet till stopover i New York om man så önskar.
Finns massor av datum. Från Juni till mitten av December.
Går att åka med vändande plan.

  • 200% till SAS Eurobonus
  • 150% till United MileagePlus
  • 125% till US Dividend Miles
  • 100% till Avianca LifeMiles
  • 100% till Lufthansa Miles & More

ua.png
 
Last edited:
Som det ser ut nu kan man även klämma in UA Dreamliner mellan IAH och DEN om man så önskar.
Man kan trycka in 787 åt båda håll men då minskar antalet miles till cirka 8000 så det är väl hur man värderar saken.

dreamliner.jpg
 
Last edited:

majer

Medlem
Underbart! Tack för denna deal. Jag frågade i en annan tråd om förslag på mileage run ex-LAX och det här passar ju utmärkt. Ska undersöka detta närmare. Behöver man till exempel visum för Columbia? Eller kan man rent av stanna på airside? Hinner jag detta över en helg osv.
Återigen - tack!
 
Det är tekniskt möjligt att boka med vändande plan så antar att det inte är några problem.
Vet inte hur det är med visum än då jag inte kollat upp det.^
Vilka datum kollar du på?

American Airlines har bra pris till Bogota också om någon behöver TPs.

LAX-LAS-MIA-BOG-MIA-LAS-LAX för 6500 SEK
Ger 620TP (direkt silver)

MIA-BOG och BOG-MIA körs med AA 767-300. (AA913 + AA916)

Exempel.. (bortse från stopovern i Las Vegas på hemvägen, det behövs givetvis inte.)

laslax.png
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Intressant även om jag själv kanske inte skulle utsätta mig för detta.

Men visst är det en fantastiskt bra möjlighet att få stifta närmare bekantskap med amerikanska immigrationsmyndigheterna och tullen (detta oavsett om man får en stämpel i Colombia eller inte).

Att dessutom ta den hemresan via MIA är nog att be om så mycket trassel man bara kan.

Frågan är väl dessutom hur länge en sådan eventuell "stämpel" sitter i deras system så att man får svara på lite extra frågor vid inresa till USA.
 

Senator

Moderator
Du får inte direkt BAEC Silver eftersom det krävs 4 segment på BA. Sedan håller jag med AABack2ARN att det måste finnas bättre ställen att vända :)
 
Du får inte direkt BAEC Silver eftersom det krävs 4 segment på BA. Sedan håller jag med AABack2ARN att det måste finnas bättre ställen att vända :)

Ah, som den BA missbrukare jag är så är det personligen inget jag behöver tänka på men du har rätt. Krävs ett par resor med BA metall givetvis.

Vända? Möjligheten att vända direkt finns men jag personligen stannar gärna 3-4 dagar i Cartagena då det ska vara mycket fint där.
Har en bokning på hold hos UA och en hos AA. Lutar åt att jag använder UA bokningen.

Är USA så pass hårda mot en Colombiansk stämpel i passet?
Jag undviker gärna gummihandske. :p
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Utmaningen är nog inte landet i sig utan det faktum att det är mycket droger som kommer därifrån. Och får de för sig att du har något med dessa droger att göra kan du nog behöva vara ganska övertygande i din oskuld... Och vem åker F till Bogota och åter med vändande plan som INTE har med drogsmuggling att göra ;)

Visst kan man förklara att bonuspoäng är som en drog men det kan snarast göra saken värre tror jag :rolleyes:
 
Utmaningen är nog inte landet i sig utan det faktum att det är mycket droger som kommer därifrån. Och får de för sig att du har något med dessa droger att göra kan du nog behöva vara ganska övertygande i din oskuld... Och vem åker F till Bogota och åter med vändande plan som INTE har med drogsmuggling att göra ;)

Visst kan man förklara att bonuspoäng är som en drog men det kan snarast göra saken värre tror jag :rolleyes:

Ja, det vore ju lite förargligt om jag (som aldrig ens teströkt en cigarett eller någon annan narkotika) skulle åka fast för drogsmuggling. :p

Men jag tror det är lugnare om jag åker på semester till Cartagena i 2-3 dagar. (Ej vändande plan.)
Man kan väl skaffa sånt där Global Entry också? Underlättar väl lite?

Ska sova/tänka lite på saken.
SJU-HNL dealen som AA kör är helt okej den också. 920 TP och över 20.000 Avios för cirka 9000 SEK är bra.
 
Last edited:
Toppen