Senaste nytt

SAS och T5 känns kaotiskt just nu, kövarning! Halvbra värde med fastrack numera?

Slappo

Medlem
Hej

Sen Norwegian kom till 5an kan man ju lungt säga att det börjar bli lite obehagligt och kaotiskt i Incheckningshallen ffa i semestertider. (Gillar Norwegian :))

Som i morse kö från skycity till säkkontroll längst mot F piren!!!!!

Va yrar han om? vi & SAS har ju fast-track tänkter ni säkert ärade BC.se medlemmar :),Ja just det. I dag gick någon Swedavia människa och ropade efter folk som skulle till Milano, Oslo, CPH. Hon fick ur sisådär en 150-200 pers som sedan leddes rakt in i Fasttrack fållan, så var det tvärstopp där med. Jättebra att folk kommer med sina plan säger inget om det

Vet inte vad ni tycker men T5 inkl säk+inchk börjar kännas riktigt usel, sunkig och underdimensionerad ?
 

agehall

Medlem
Fast Norwegian har ju sin säkerhetskontroll i andra ändan, så på den fronten har ju inget förändrats. Måste ha varit något speciellt imorse. Å andra sidan är det semestertider, så det är väl extra många svensson på flygplatsen nu som inte har någon som helst koll på hur man tar sig igenom en säkerhetskontroll.
 

Sofia

Medlem
Bra att veta, tack!
Ska se till att vara ute i extra god tid imorrn. Har man tur får man bara ta sig en extra drink helt enkelt ;)
 

Joshua

Medlem
SAS och T5 känns kaotiskt just nu,kövarning! Halvbra värde med fastrack numera ?

Kan bara instämma. Fullt med folk i security vid 14:30 ( dock ok i fast track) men mycket folk i SL av större sällskap samt familjer m.m
 

Jonas C

Medlem
När jag checkar in online för onsdagens flyg till Warszawa kommer min status upp som TK Basic på SAS hemsidan. Kan detta möjligtvis ske som ett resultat av morgonens problem med incheckningen? Vill ju gärna inte gå miste om FastTrack, eller gräva fram plånboken vid loungen…

Likaså fattas det många program från listan i OLCI. Diamond Club står exempelvis kvar, medan Mileage Plus saknas.
 
Last edited:

Slappo

Medlem
Fast Norwegian har ju sin säkerhetskontroll i andra ändan, så på den fronten har ju inget förändrats. Måste ha varit något speciellt imorse. Å andra sidan är det semestertider, så det är väl extra många svensson på flygplatsen nu som inte har någon som helst koll på hur man tar sig igenom en säkerhetskontroll.

Heltklart mkt Svensons på sem idag (lucky bastards..), Ang Norwegians säk i andra änden, det var säkert tänkt så från början?!? men flödet från T5 parkering,, ALFA/BETA park bussar samt taxi anhörig avlämning gör dock att kö-disciplinerade svenskar automatiskt börjar köa till "sas-säk" (det går utmärkt att gå in där med DY boardingkort.) Tror tom att det finns DY fasttrack till hö vid "sas"-säk numera..

För övrigt kan jag tipsa om att det många gånger kan vara obefintlig kö på "DY"-säk nere vid skycity, då enligt min mening flödet rör sig till SAS-säk. Det går utmärkt att gå in på där med alla T5 boardingkort och sedan gå i gången bakom till "sas-piren"/F-piren.(förbi loungen oxå, skål) Säg dock inget till någon utanför BC:)
 
Toppen