Senaste nytt

Lounge i Köpenhamn vid byte till inrikes?

FF#1

Medlem
Har nog varit på CPH minst 50 ggr men aldrig på inrikes på terminal 1
Hur är det med lounge access om man kommer in med SAS från ARN och ska vidare inrikes till BLL kan man använda SAS Scandinavian lounge? Hur tar man sig till terminal 1 ?



Kan passa på och fråga om det är någon som vet hur det är andra vägen när man ska från BLL, visst har de en lounge där?
 
Det borde väl funka bra?

Tyckte mig läsa att Agö skrev i Lounge-tråden häromdagen att loungen i BLL enbart var tillgänglig om man skulle utrikes.
 

Agö

Medlem
Svar ja och ja. Det är OK att köra Scandinavian Lounge på CPH. Du ska dock tänka på avstånd, det är en skaplig bit att gå från SL till inrikesterminalen...

I Billund har du INTE tillgång till King Amlet Lounge om du reser med SAS till CPH (endast SAS utrikes, dvs. just nu OSL, snart ARN). Du kan dock komma in i loungen med Diners eller PP.
 

FF#1

Medlem
Svar ja och ja. Det är OK att köra Scandinavian Lounge på CPH. Du ska dock tänka på avstånd, det är en skaplig bit att gå från SL till inrikesterminalen...

I Billund har du INTE tillgång till King Amlet Lounge om du reser med SAS till CPH (endast SAS utrikes, dvs. just nu OSL, snart ARN). Du kan dock komma in i loungen med Diners eller PP.

Aha, tack för tipset. Då löser det sig med ett PP (eller Diners) med andra ord.

Finns det någon transfer buss som man kan ta på CPH?
 
Last edited:

Agö

Medlem
Aha, tack för tipset. Då löser det sig med ett PP med andra ord.

Finns det någon transfer buss som man kan ta på CPH?

Jag är lite osäker på om det finns en buss airside. Jag vet att det finns det landside. Då måste du dock gå ut och igenom säkerhetskontrollen igen. Från SL till T1 (inrikes) går du raskt på 10-15 minuter. Hade 40 min mellan BLL-CPH (T1) och CPH-ARN (B-piren) igår, det räckte gott och väl.
 
Toppen