Senaste nytt

Mer än ett bonusprogram

Hej,

Funderar på att skaffa ett till bonusprogram utanför Star Alliance. Har ett guldkort som jag lätt bibehåller så det kanske kan passa att testa flyga utanför Star Alliance med.

Så tänkte höra om ni har några tips på vilket som kan vara bra? Flyger 90% till Asien och Pacific. Så vad ska man testa tycker ni??

mvh
Christian
 

Palazzi

Medlem
BA's silvernivå, utan tvekan... British Airways, Cathay & Qantas är ju alla aktiva inom One World (och inom de regioner du nämnde). Nu träder ju också Qatar in i den alliansen, och har
superb täckning i alla regioner öster om Europa.

BA silver är ungefär som de flesta Star Alliance Gold, och därtill relativt lätt att behålla.
 

agehall

Medlem
Vilka kabinklasser flyger du i och ungefär hur mycket?

Spontant är jag böjd att helt hålla med Palazzi, men det finns fler faktorer än dina resdestinationer som spelar in.
 
Tack för snabba svar!

Flyger mest Ekonomy/Plus fåtal gånger business. Får kolla deals här inne bättre så man kan flyga mer business. Reser ungefär 100k~120k/år.
 

agehall

Medlem
Isåfall är jag inte säker på att BA är det bästa. De har visserligen premium economy, men intjäningen i ekonomi/PE tycker inte jag är jättbra och jag är inte säker på att du reser tillräckligt för att få ihop till status med dem också. Deras TP-intjäning baseras på resans längd, <2000miles, 2-6000miles och >6000 miles.

Brukar inte @Dr. Miles rekommendera AAdvantage om man reser ekonomi?
 
Toppen