Senaste nytt

Bäst poängintjäning för resa i första klass - till vilket program? Oneworld

Hej!

Då jag blev inspirerad att få testa första klass hos Oneworld så har jag nu bokat in en resa som ser ut som följer enligt den dealen som blev publicerad här.


CMB - KUL med Malaysia Airlines B737-800 i business (J)

KUL - HKG med Malaysia Airlines A380 i first (A)

HKG - LHR med British Airways A380 i first (A)

LHR - LAX med American Airlines B777-300ER i first (A)

Ni som har koll, till vilket program inom Oneworld ger mest miles samt tier points som eventuellt ger status?


Tacksam för svar.

/Philip
 

jumbooze

Medlem
Brukar du annars flyga OW och isf vilka/vilket bolag.

Först titta på trådarna om "vilket FFP" ska jag välja.
Sedan kolla om Status challange för AA är något för dig.

De olika programen har sidor där de visar hur många poäng/miles du tjänar med de olika partners.

Ser ut att blie en grym resa!
 
Nej jag flyger väldigt sällan OW så jag har inte så bra koll på de olika programmen.

När jag kollar en snabbis så verkar det inte ge så många miles/tier points att flyga first som hos t.ex. *A.
Jag får se fram emot själva upplevelsen ombord istället :cool:
 

agehall

Medlem
De olika allianserna fungerar ju lite olika och valutorna (dvs poäng/miles/TP) kan inte jämföras rakt av.

Hos BA får du iaf bonus för att du flyger F. Rent generellt sett brukar det vara så att de bolag som har egen F, ger mer bonus för resor i F medan bolag som inte har F själva ser det som C.
 

gdaily

Medlem
Du lär ju minst bli silver (motsvarande * Guld) hos BA i alla fall...När du fått det silverkortet så kommer du aldrig lämna BA och deras lounger i London :)
 
Toppen