Senaste nytt

Får man överhuvudtaget klaga när man åker med det Irländska lågservicebolaget?

Hasse E

Medlem
Som bosatt i Nyköping tror ni säkert att jag försvarar Ryanair.....icke! Jag har åkt med dem en gång...aldrig mer! Lågprisbolag.....ja, ibland men t.e.x när jag och min bättre hälft skulle boka resa nu i september till London så fick jag fram c:a 2.700:- + 700:- till om vi ville ha med en väska upp till 15kg. Nä, då tar jag hellre tåget till Arlanda(380:- tor för båda två, tack SJ!) för att sedan åka C med BA för det facila priset á 5.180:-....även det för båda två!
 

Palazzi

Medlem
Tycker givetvis synd om de enskilda som blir drabbade (speciellt de med småbarn).... Däremot vet man ju risken med att flyga Ryanair !? Efter så många artiklar inom ämnet kan det ju inte gått någon levande skäl omsides?
 

Alx

Medlem
Såklart måste man redan vid bokningen räkna med att Ryanair lämnar en ensam åt sitt eget öde om något händer. Det känns nästan som en del av lågprispaketet och kan knappast komma som en nyhet för någon. Men att säga att dessa när problemen är ett faktum inte borde klaga är ju bara barnsligt.

Det vore lika dumt som att säga att t.ex. en SAS-resenär inte borde klaga på SAS när denne förvägras kompensation etc. i enlighet med EG-261/2004. SAS liksom Ryanair bryter så gott som alltid mot dessa bestämmelser och ger sig sällan förrän någon orkar tjafsa tillräckligt mycket eller tom dra det hela vidare. Med andra ord vet man redan innan man bokar att man får vad man betalar för. Anser ni då att även SAS-resenären har förverkat sin "rätt" att klaga med tanke på att det är ett känt beteende från SAS sida?

Självklart har en Ryanair-resenär samma rätt som en SAS-resenär att både klaga och vara förbannad över att flygbolaget inte följer gällande lagstiftning. Däremot får Ryanair-resenären nog räkna med att han/hon kommer att få kämpa betydligt mycket mer för att eventuellt få rätt än vad SAS-resenären behöver göra.
 

dino_81

Medlem
Självklart får man som Ryanairresenär klaga när man blir strandsatt utan någon support från bolaget. Fast man bör då vända sig till rätt instans isf att gråta ut i media. Man borde ju liksom haft en mental förberedelse när man valde att köpa en biljett med bolaget.

Att sedan tidningarna fortfarande betraktar Ryanairs "kundservice" som en nyhet är för mig en gåta. Det händer ju var och varannan vecka...

Och jag håller helt med om att man köper grisen i säcken! ;-)
 
"Det enda flyget vi kunde boka om till går först om fyra dagar, säger Nicolas."

Snacka om omedveten resenär. :p
Allt går att lösa om man bara är flexibel och har lite idéer.
 
Last edited:
Toppen