Senaste nytt

Hur mycket ger Air Canada (K) på Aeagean Miles & Bonus

Magino

Medlem
Funderar lite på att boka en resa med Air Canada i bokningsklass K och undrar lite hur mycket poäng den skulle ge på Aegean bonus program. Tycker det är lite svårt om man ska använda sig av den övre tabellen som säger att K ger 50% på long haul och 0% inom Canada och Usa eller den undre som ger 100% för K.
Om man jämför med de andra bolagen på samma sidan har Aegean listat den nyaste tabellen överst. Men på Air Canada så står det inget datum för den övre och hur ska man då veta om den är nyare eller äldre än den undre tabellen som är från och med 29 september 2010?
 

Dr. Miles

Expert
Det är svårt att tolka deras sidan.
Jag rekommenderar dig att kontakta dem och få det bekräftad innan du bokar biljetten.
 

Alx

Medlem
Jag har lite av samma "bekymmer". Jag är bokad i K mellan YVR-HNL. Hawaii är ju som bekant en amerikansk delstat, MEN ingår inte i regionen North America. Tolkar Aegean denna sträcka som "domestic" North America, eller som en sträcka som genererar miles? Eftersom Aegean ändrar intjäningstabellerna allt som oftast tänkte jag vänta med att kontakta de tills jag är närmre avresedatum (tar ett tag att få konkreta svar). Skulle någon av er kontakta Aegean, berätta gärna här vad ni fått för svar!

I övrigt kan jag bekräfta att Aegean Gold börjar så smått att fungera vid registrering etc. Men väcker uppmärksamhet både i incheckning och lounger här i USA! Nästan ingen som hört talas om bolaget och de blir lite smått misstänksamma fram tills de konstaterar att de faktiskt är en medlem av *A. :)
 

Gnopps

Medlem
Återkom gärna med svar från Aeagean så vi alla vet vad som gäller. Vore kul att veta, en del av tabellerna är svårlästa.
 

Magino

Medlem
Fick just det här svaret från Miles & Bonus

In reply to your request we would like to inform you that the most updated (As of September 29th 2010) is the second accrual table that gives you an accrual factor 100% in K class

Så man får ju hoppas att detta stämmer :)
 

Magino

Medlem
Ser att de uppdaterat listan på deras hemsida och alla tabeller har fått ett från datum. Så nu är det bra mycket enklare att läsa av tabellerna.
 
Toppen