Senaste nytt

Upgrade på SWISS flight Mumbai-Zurich?!?

Gadden

Medlem
Hej,

Först och främst tack till alla för ett mycket bra och underhallande forum!

Jag flög Mumbai-Zurich i tisdags natt (30APR13@ 00:50) med LX 155. Hade bokat billigaste (L-klass) biljetten pa Swiss.com och när jag checkade in pa nätet sag hela M-klass ut att vara "wide open". Mängder av "lediga" säten mao.

När det var dags för mig att stiga ombord scannades min biljett varvid den vanliga gröna lampan som säger att allt är ok, visade rött. Gate-personalen kollade da ganska omgaende pa min biljett och sa "Sir, you have been upgraded, your new seat is 4G". Givetvis helnöjd men väldigt förvanad da jag trodde att flajten va langt ifran full.

Nu till min fraga: kan nagon spekulera i varför jag blev uppgraderad? Va flajten full? Nej, jag gick inte "bak" och kollade utan sov gott i fully flat-sätet :cool:

Jag är LX FQTV.

Tack och trevlig helg,

PG
 

cmj

Medlem
Ingenaning om varför du blev uppgraderad, men seatmap är sällan ett bra verktyg för att se om flighten är full.
 
Hade någon jäkligt vag tanke om att det kunde vara en viktfördelningsgrej men jag tror att det enkla svaret är att de hade mat över (måhända tackvare en sen avbokning i C) och att de såg en möjlighet att göra en trogen resenär än mer trogen. Det har hänt mig på SAS några gånger och vad kan man säga - det funkar!

=)
 

vicce

Medlem
Hade någon jäkligt vag tanke om att det kunde vara en viktfördelningsgrej men jag tror att det enkla svaret är att de hade mat över (måhända tackvare en sen avbokning i C) och att de såg en möjlighet att göra en trogen resenär än mer trogen. Det har hänt mig på SAS några gånger och vad kan man säga - det funkar!

=)

På en så pass stor kärra så har inte en person någon betydelse när det gäller vikt och balans.
 

gusten

Medlem
Skall kanske åka sträckan med LX snart. Vad tyckte du om servicen? Den avgår ju mitt i natten så det är väl sova direkt?
 

Gadden

Medlem
Hej Gusten, ledsen för sent svar. Vet inte om du gjort din resa ännu. Flighten avgar 00:40 fran BOM sa för mig va det 2 snabba glas skumpa (dock ej pa backen da det är förbjudet), nan liten snack och sen sova för hela slanten. Skippade frukosten da jag ville sova sa mycket som möjligt. Det lilla som serverades va ok men inte mer. Tror dock fa pax skulle velat ha full natt-middag. Skumpan satt fint! :)
 
Toppen