Senaste nytt

[Business class] Hong Kong-Australien/NZ/Söderhavet T/R, Air Pacific 14.150 SEK inkl

Dr. Miles

Expert
Den här är definitivt något för Jacob.

Samma pris gäller äver för Apia (Samoa), Funafuti (Tuvalu), Honiara (Solomonöarna), Port Vila (Vanuatu), Nuku'alofa (Tonga), Tarawa (Kiribati)

[Business class] Hong Kong-Australien/Nya Zeeland/Söderhavet T/R, Air Pacific, 14.150 SEK inkl. skatter

HKG-SYD/MEL/BNE/AKL T/R
Flygbolag: FJ(Air Pacifc, Fijis flygbolag)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: C
Fare basis: CBULARTH
Pris:
13.190 HKD(ca 11.400 SEK) + skatter (ca 2.750 SEK)
+1.000 HKD till Christchurch
Min/Max stay: --/12 månader
Stopover: 1 fri stopover i Nadi i varje riktning
Återbetalning: Ja, 1.200 HKD
Ändring: Ja, 430 HKD per gång
Routing: ex Hong Kong-(FJ)-Nadi-(FJ)-Sydney/Melbourne/Brisbane/Auckland/Christchurch

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Air Pacific Business class på deras B737.
Air Pacific Business class B737 1.jpg Air Pacific Business class B737 2.jpg
(Foto av Jacob)

Air Pacific Business class på deras B767.
6480d1333896401-img_0327.jpg

(Foto av bjornstrom)

Air Pacific kommer att installera nya Business class stolar på sina Airbus A330 plan.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Haha! Det är kul när man fått ett sånt rykte att folk börjar leta biljetter åt en. :)

Air Pacific har jag faktiskt testat i business class mellan Nadi och Auckland (ca 3 timmar). Det var helt OK, otroligt mycket mat, trevlig service och vackra flygvärdinnor (med blommor i håret). Det var på en Boeing 737 med riktiga business class stolar.
Visste dock inte att de flyger till Hong Kong. Boeing 747 flygplanen ska vara lite äldre med tanke på stolar och komfort, gamla Singapore Airlines flygplan.

Det finns absolut inget att göra på Kiribati och Tuvalu, det är små plutt ögrupper med huvudstäder som skulle räknas som byar i Sverige. Solomonöarna skulle vara intressant med tanke på all historia men Honiara ska tydligen vara en riktigt ful betonghuvudstad och de har stora problem med malaria. Apia (Samoa) och Port Vila (Vanuatu) har jag redan besökt, men kanske Tonga då. Det får vi köra på! Finns biljetten kvar nästa sommar mån tro?
 
Toppen