Senaste nytt

SAS på gång att köpa ny långdistansflotta

Status
Stängd för vidare inlägg.

j-n

Medlem
bild-1.jpg

Såg detta inlägget på SAS officiella Instagram idag..
Ser ju lovande ut!
Vad tror ni? 787,777,a350????
 

A380*G

Medlem
Min gissning är att beslutet blir: nej. ;)

Om SAS köper nya plan tror jag faktiskt även på ny C-kabin. Gissar på något i still med LH.
 

A380*G

Medlem
De lär bara köpa Airbus eller Boeing. En mixad longhaulflotta är omöjligt för SAS med de få antal plan det handlar om.
 

jth

Medlem
Du menar A350? A380 tror jag inte är ett alternativ för SAS...

Det var lite halvt på skämt. Såklart är A380 inte ett alternativ, men det vore väl rätt häftigt att se en sådan expansion, givetvis med nya destinationer som DEL, HKG, SYD mfl :)

Sannolikt blir det väl A350, man kommer säkert få bra pris av airbus och inbyte på den gamla flottan.
 

Palazzi

Medlem
Jag gissar på A350, och att tidsperspektivet är långt in i framtiden. Känns som att long haul generellt är mer lämpligt för SAS än short haul.... På längre flygningar verkar folk vara beredda att betala mer för komfort, och de som pendlar värdesätter också direktflyg. United finns ju, men finns nog rum för flera aktörer.

Tycker personligen att det är skönt med direktflyg till NYC då det inte är jättelångt. Byte innebär ju normalt ca 11-12h restid, när det bara behöver ta 8 :)
Ska jag resa så långt som till Australien känns byten mest sköna, då man inte vill ruttna i sätet.
 

Senator

Moderator
Min gissning är att A340orna åker först (dyra i drift) och ersätts av A350. Vad är flottan, typ 11-12 år i snitt? Leveranser var väl mellan 2001 och 2003 om jag minns rätt? Borde vara avbetalade för dessa som är på balansräkningen (5) samt alla som är hos finansbolag:
http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/1F/C5/93/wkr0006.pdf

Gå till sidan 16 för detaljer

Intressant att B737NG flottan är redan i snitt 11.7 år..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen