Senaste nytt

Iraqi Airways avser börja flyga från Stockholm och Köpenhamn till Baghdad

Jacob

Medlem
Det irakiska flygbolaget Iraqi Airways är på expansionsstigen. Under året har nya linjer öppnats från London, Frankfurt, Düsseldorf och Kuwait till Baghdad och nu avser man fortsätta med ytterligare destinationer. På kartan står Stockholm, Köpenhamn, Kuala Lumpur samt ett flertal destinationer i Kina. Detta enligt uppgifter från en talesman hos flygbolaget till CNN.

Iraqi Airways hoppas kunna växa sitt linjenät från 15 till 40 destinationer fram till 2017. Det är första gången på 23 år som man utökar sitt linjenät. När de nya planerade linjerna till Stockholm och Köpenhamn kan vara igång framgår dock inte.
 

cmj

Medlem
Iraqi Airways flyger för närvarande från Baghdad och Sulaymaniyah till London via Malmö.(på utvägen) Dock vet jag inte om man kan köpa biljett till och från Malmö. Ryktesväga har jag hört att Malmö är ett "säkerhetsstopp".
 

SK1989

Medlem
Iraqi Airways flyger för närvarande från Baghdad och Sulaymaniyah till London via Malmö.(på utvägen) Dock vet jag inte om man kan köpa biljett till och från Malmö. Ryktesväga har jag hört att Malmö är ett "säkerhetsstopp".
Stämmer bra. De stannar förbi tre gånger i veckan på väg till London med en A330-200.
 
Iraqi körde väl från ARN för några år sedan vill jag minnas? Dock med inhyrd kärra och kabinbesättning från ett annat flygbolag.
Kom inte ihåg vilket flygbolag det var?? Tor Air kanske?
 
Toppen