Senaste nytt

Wifi-inloggning på olika flygplatser

nilsson

Medlem
Jag såg en smart sak på WAW nyss. Man kan få kod för gratis Internet genom att scanna sitt boardingpass i en automat. Ut kommer ett papperskvitto med login för en halvtimme. Kanske något för Swedavia om de vill fortsätta att envisas med att tolka regler annorlunda än SAS/Menzies/Swebus/Arlanda Express/SJ.
 

dino_81

Medlem
I PEK CA scannar man passet.

BKK lika så. 60 minuter får man.

Kanske kan skapa en sammanställning över vilka vilkor/inlogg som krävs på olika flygplatser till nytta för oss som inte alltid har loungeaccess?

Det här är vad jag har i färskt minne:

HKG: fri tillgång. Snabb uppkoppling, fungerar bra för Skype etc.

HEL: fri tillgång.

FRA: 60 minuter mot att ange e-post.

ZRH: 60 min mot kod som skickas via SMS.

BKK: 60 min mot att scanna passet i bemannad kiosk innanför säkerhetskontrollen.

ARN: 60 min (eller 100 mb) mot kod som skickas via SMS.

VIE: fri tillgång. Någon form av inlogg har jag för mig?
 
Last edited:

Agö

Medlem
EDI: 2h fritt tillgång via Virgins nät mot registrering och angivande av namn och e-postadress. Kod skickas inte och e-postadress behöver inte verifieras.
 

Groggman

Medlem
Så du tror att det är mindre övervakning av internettrafiken i resten av världen? Missat senaste nyheten om USAs trafikövervakning?

Ja jag anser att det skillnad. Kina blockar vissa siter (så som Facebook, Youtube, Twitter etc..) som inte passar regimen och jobbar med att aktivit rensa o ta bort inlägg som inte "passar in". Jag säger inte att jag stödjer vad USA gör, men anser att Kina är värre
 

Groggman

Medlem
eller alternativt att skaffa kinesiskt SIM kort eller Hong Kong SIM kort med kinesiskt nummer.
Man kan också få inloggningskod till kinesiskt mobilnummer.

Vad jag vet kan du som utlänning inte få kinesisk mobil nummer om du inte visar upp ditt pass, kan dock ha fel.
För HK vet jag inte. Har för övrigt kinesiskt mobilnummer och kan meddela on topic att PVG kör med SMS inloggning också
 
Toppen