Senaste nytt

Strategi för uppgradering av bonusresa med SAS

Agö

Medlem
Jag (EBG) + sambo (EBS) är bokade på SK902 i Extra (SAS Plus) från EWR till CPH den 28 juni. Detta är en bonusresa och båda biljetterna är på samma bokning och betalade med mina poäng. Det fanns givetvis inga biljetter i C när vi bokade i maj.

Kikade av nyfikenhet på flighten på Expertflyer. Economy (SAS Go), liksom flighten i övrigt, ser rejält packad ut.

C0 D1 Z0 R0 J0 Y0 S0 B0 P0 A0 E1 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0

Då det är en rätt ansträngande flygtid (23:30 från EWR) skulle jag gärna se oss båda i C, inte minst då jag själv har otroligt svårt att sova sittandes...

Innan jag ringer till SAS och hör om det finns någon som helst möjlighet att uppgradera till C tänkte jag höra om er erfarenhet kring dessa situationer. Jag utgår ifrån att SAS prioriterar uppgraderingar via Optiontown eller med poäng men har ni varit med om op-ups för två på bonusbiljetter i ett scenario där den lägre kabinen är fullbokad?
 

Jonas C

Medlem
Jag vill minnas att Bryant + sambo blev uppgraderade på bägge väger från Y+ till C när de reste på awardbiljett, så hoppet finns ju alltid :)
 

SFMO

Ny medlem
Hej Agö! Har kikat på denna sida ett par månader nu och tänkte att det avr dags att registrera sig.
Jag var med om ett liknane scenario förra året, då jag och fru plus tonårsbarn skulle åka hem från EWR till ARN via OSL. Vi var bokade i eco extra på väg hem med bonusbiljetter (jag EBG hustru EBS och dotter EBB). Vi "tjatade/frågade" om gratis uppgradering både vid incheckning och vid loungen. Det svar jag fick att det fanns uppgradring mot poäng, vilket elektroniska skyltar tydligt visade oss. En väska "försvann" utan bagagaetack vid incheckningen på rullbandet, då personalen var väldigt effektiv. jag bad om att få se att väskan kom ombord. Efter ett tag kom den vänliga personen från incheckningen in till till loungen och visade foto i sin mobil på bagagetag på det försvunna bagaget och att de hade koll på det! Efter ett par minuter fick jag ett meddelande från desken i loungen om att vi ficj uppgradering om vi ville (även om det krävde lite omstuvning pland affärsgubbarna i business class kabinen).
 
Har uppgraderat flera bonusresor vid gate med poäng (trots att det officiellt inte går).
Priset har varit det samma som vid normala poänguppgraderingar.
 
Last edited:
Toppen