Senaste nytt

Men, du har ju redan bordat en tidigare flight...

Gralq

Medlem
Igår när jag skulle åka hem från ARN till UME så fick jag den lite otrevliga överraskningen från gatepersonalen. "Men, du har ju bordat flight sk2030 tidigare idag, vi har inte dig på det här flyget".

Det här fastän bokningen var på en senare flight (den jag försökte borda) sk2028 och jag hade ett giltigt boardingkort på den bokade flygningen.

Är det här nåt som händer ofta? Och hur dålig koll har egentligen SAS på vilka de släpper ombord på flygen?

(Fick inatt bekräftelse på genomförd flygning med planet jag inte bokat eller åkt med...)
 

gdaily

Medlem
För två veckor sedan fick jag ett boardingkort för en annan person (på en senare flight) när jag checkade in(!) på BA. Felet upptäcktes i säkerhetskontrollen, men säg att de inte skulle kikat på passet, och att det vore ett inrikesflyg utan legkontroll så skulle samma sak kunnat hänt i ditt fall (någon fått ditt boardingkort på felaktig flight och sedan lyckats resa hela vägen).
 

AABack2ARN

Medlem
Jag och frun råkade byta boardingkort med varandra på hemresan från USA alldeles nyligen (med AA). Trots att de tittade i passet upptäckte de inget fel. Så mycket för värdet av den kontrollen :)
 

AxelB

Medlem
En liknande sak med BA, skulle åka från EDI till LHR med min bror och far, de delar ett mellannamn (och efternamn såklart). Först gick min bror ombord smärtfritt. Men när far skulle passera gaten så "hade han redan boardat". De fick stanna min bror och kolla passen. Som vi fick tillbaka sen. Lite koll har dom iaf :)
 
Toppen