Senaste nytt

Full förståelse hemifrån!

Nu har det hänt - FruSeaPlanePilot har bokat sin första Mileage Run och det gjordes på eget initiativ! Det blir en resa till CPH för att komma i mål med Bonus Challenge. Dock ingen hardcore MR eftersom hon avser shoppa två timmar i Köpenhamn :)

Har du förståelse från din partner?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har slutat att få min fru att förstå syftet med Milage Run (eller flygning generellt) eller hon har gett upp att förstå det hela, så det är numera inte ett problem om jag flyger lite konstiga routings. Bara så länge hon och vår son får flyga så direkt så möjligt.

När det gäller att skapa medveten resenär Dr. Miles Jr. har jag inte lyckats än. Han svarar "American!" när jag frågar om vilket flygbolag han gillar/vill åka med. Han gillar Americans silverfärgad plan.

OT.
Han säger "onēsan" (fröken) när han talar om THAI flygvärdinnor men säger "obasan" (tant) när han talar om SAS flygvärdinnor. Småbarn kan vara grymma ibland. De är uppriktiga...
 

Bryant

Medlem
Jag är lyckligt lottad. Har inte haft några problem med att flyga runt Europa en heldag. Så länge jag köper något från varje plats...:). Men nu när vi blir tre så kommer det nog att ändras.

På hennes inrådan så flyger vi inte den enklaste vägen hem från Rom i sommar utan FCO-MUC-HAM-ARN. "Eftersom vi kan hänga i lounger och dricka vin en hel dag." Ja, den bokades innan vi visste att hon var gravid :).
 
Last edited:

Senator

Moderator
Nu har det hänt - FruSeaPlanePilot har bokat sin första Mileage Run och det gjordes på eget initiativ! Det blir en resa till CPH för att komma i mål med Bonus Challenge. Dock ingen hardcore MR eftersom hon avser shoppa två timmar i Köpenhamn :)

Har du förståelse från din partner?

Jag hade varit stolt bara av en frugan fattade vad:
Bonus Challenge
Mileage Run
är....
 
När man har föräldrar och vänner som bara vill ta sig mellan punkt A och B så billigt som möjligt så framstår en annan som smått galen.
Har dock gett upp med att försöka förklara varför jag gör si och så med flyg samt varför just "detta" hotell är viktigt när jag reser med vänner.

Numera när jag reser brukar jag inte ens säga vart jag ska.
Istället för att ens försöka börja förklara komplicerade routings och MR:s så är det lättare att bara säga: Jag åker till Barcelona och kommer hem om 2 veckor, hejdå.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
När man har föräldrar och vänner som bara vill ta sig mellan punkt A och B så billigt som möjligt så är det lätt att framstår som lite nördig.
Har dock gett upp med att försöka förklara varför jag gör si och så samt varför just "detta" hotell är viktigt när jag reser med vänner.

Andreas, alla som följer forumet har sett dina planer på en riktig rökare till resa som planerad i höst. Kan du inte skapa en egen tråd där man kan se dina planer och bokade flighter? Vore intressant att följa eftersom du verkar vara en av få som flyger för flygandes skull? :)
Själv så maximerar jag när jag flyger, men får inte flyga oftare än nödvändigt nu när vi har en mini på fem månader hemma.
 

Singapore

Medlem
Hon kanske fick inspiration efter den där SAS-reklamen. Du får helt enkelt göra som killen i reklamen och betala hotellet med ditt kort istället :)
 
Toppen