Senaste nytt

Business class till Argentina, Buenos Aires

signestorp

Ny medlem
Hej,
Är det ngn som vet ngn billig och bra Buisness class resa till Buenos Aires?
Jag flyger från Cph (Danmark) och vill flyga slutet av okt-början av nov, hem i december omkring den 10.
 
Välkommen till BC.se Signestorp.

Turkish Airlines har rätt okej priser i alla fall.
Cirka 21.000 SEK.

Nackdelen med dessa är tiderna i IST som helt klart kunde varit bättre.
Fördelen är att IST-GRU-EZE T/R körs med 9W plan så du sitter i First Class stol.

tk tk tk.png

Kan du vara lite mer flexibel på datum så kan du komma ner på cirka 18.500 SEK

tk 2.png
 
Last edited:
Jag är lite osäker på hur detta med gratis nätter med TK fungerar då jag aldrig testat.
Det står i alla fall så här på deras hemsida:

Do You Provide Accommodation Services at Transit Locations to Passengers Who Have Connecting Flights?

Passengers have right to have free hotel accomodation only when there is more than 10 hours (7 or more hours for business class passengers) between two international connecting flights due to Turkish Airlines’ schedule structure for maximum 2 nights. Both of the connections must be with Turkish Airlines, reservations must be confirmed and transfer flight’s reservation must have done for the first scheduled flight. Hotels will be Turkish Airlines’ corporate hotels that will be provided though “Hotel Desk” office which was located at the arrival floor after customs. Passengers should have checked visa procedures in advance. In the event that they are not granted visas at the transit, Turkish Airlines assumes no responsibility for providing hotel services. For detailed information, please call +90 212 4440849
 
Är du ute efter en annan allians (i detta fall OW) så går det att sy ihop lite hur som helst.
Har gjort ett exempel bara på en rutt som jag tycker är ganska trevlig.
CPH-LHR-DFW-GRU-EZE T/R
British Airways 747 i Club World.
American Airlines nya Business i 77W.
Kostnad: Cirka 26.500 SEK

oneworld.png

Denna resa ger dig direkt Silver-status hos British Airways som ger dig tillgång till lounge etc.

Har du lite is i magen kan du dock säkerligen spara några tusen genom att vänta in någon kampanj.
 
Last edited:
Toppen