Senaste nytt

BA's Airbus A380-800, från Los Angeles, vart sitter man nudå ?

Bamsefar

Medlem
Howdy folks,

Jag flyger till Maui under Nyårshelgen, och på returen från LAX till LHR med BA så blir det till min stora förtjusning BA's Airbus 380-800 som man får njuta av. Men vart skall man sitta på den då ?

Jag menar LHR-LAX så är det en gammal (antar jag) B747-400, så då sitter vi på upper deck såklart.

Men A380-800 är en ny fågel för mig, så vart skall frun och jag slå oss ned nu då ?

(For the record, vi flyger business class såklart, förutom sträckan LAX-OGG / OGG-LAX som är AA First - som antagligen är de gamla extrabreda skinsätena... *garv*)
 
Last edited:

Senator

Moderator
Med tanke på att denna först kommer i trafik till hösten är det jo ingen som har testat denna än :)

Upper Deck kommer ha lite ovanligt nog 2-3-2 medan Lower Deck den mer klassiska BA 2-4-2 som på B747 och B777. På 2-3-2 kommer mittenstolen av 3 vara mot färdriktningen. Jag vet inte hur ni gillar ha det på BA, om ni vill sitta båda bredvid åt "samma håll" eller om ni åker med fönster/gång framåt/bakåt.

Så detta styr om det är Upper eller Lower Deck. Om ni inte vill sitta bredvid i mitten hade jag valt fönster/gång på Upper Deck.
Seatplans - Business Traveller
 

Bamsefar

Medlem
Mmm hoppas någon åker innan mig då ;-)

Jag tror vi har 50 J/K, men ja vi får vänta och se då.

Tack för länken - den var synnerligen trevlig!
 

Magino

Medlem
För mig som gillar att sitta vid ett fönster och se ut fast det ofta inte finns något att se ut över, skulle helt klart satsa på upper deck. Sen skulle jag nog välja främre kabinen så jag minimerar att vingen förstör någon utsikt. Nackdelen med detta är att denna kabin troligen kommer fyllas upp först och vara full även fast de andra inte är fulla. Om flyget inte är fullt i business kommer troligen kabinen på lower deck vara lugnast även fast den är störst.
 
Jag har en ekonomibiljett den 15 Oktober (premiären) LHR-LAX och kan ta lite bilder i CW och F kabinen efter flygningen om möjligt.
Samt kolla om det är någon plats som man bör sträva efter i Business.

Alla stolar i ekonomi på övre däck (fönsterplatser) är "twin seats".
Detta innebär väl på det stora hela att det blir svårt att luta huvudet mot väggen då det är ett litet avstånd från stolen till väggen? :(
 
Last edited:

Bamsefar

Medlem
Och där ändrade någon något så nu tappade vi den flighten, och sitter på en tidigare från LAX och då vart det en gammal B747-400. Vad hände ? Har BA tappat bort alla A380-800 eller försenats för leverans ?
 

Bamsefar

Medlem
Och där ändrade någon något så nu tappade vi den flighten, och sitter på en tidigare från LAX och då vart det en gammal B747-400. Vad hände ? Har BA tappat bort alla A380-800 eller försenats för leverans ?

Vår flight har blivit inställd, därav ombokningen. Det gör dessvärre frågan mera nyfiket: Har BA problem med sina kommande A380 kärror ? När man redan NU, 7 månader innan flight, bestämmer sig att ta bort HELA flighten ?
 

Senator

Moderator
Vår flight har blivit inställd, därav ombokningen. Det gör dessvärre frågan mera nyfiket: Har BA problem med sina kommande A380 kärror ? När man redan NU, 7 månader innan flight, bestämmer sig att ta bort HELA flighten ?

Tidtabellförändring gissar jag baserat på supply/demand. Nu framgår det inte när du åker Bamsefar, men jag tittade på spannet onsdag 8/1 till tisdag 14/1 och A380-800 flyger alla dagar dock ej lördag och tisdag som BA268. Så åker du en lördag är den borta, troligtvis av att det inte finns trafikunderlag på lördagar.
 

Bamsefar

Medlem
Tidtabellförändring gissar jag baserat på supply/demand. Nu framgår det inte när du åker Bamsefar, men jag tittade på spannet onsdag 8/1 till tisdag 14/1 och A380-800 flyger alla dagar dock ej lördag och tisdag som BA268. Så åker du en lördag är den borta, troligtvis av att det inte finns trafikunderlag på lördagar.

Vi var bokade på BA268 Onsdagen den 8e Januari - nu är vi bokade på BA282 Torsdagen den 9e Januari.
 
Toppen