Senaste nytt

Prioritytag i framtiden?

ulagun

Medlem
På ARN T4 har de utöver selfcheck- in automaterna även self baggage drop. Sparar tid när det är jätte köer även vid Gold baggage drop-in.
Gardemoen förra veckan.Bautaköer överallt så jag använde mig av self baggage drop. Scannade tagen och allt fungerade förträffligt.
Däremot fick jag ingen Priority tag.
Så frågan är om man väljer att self baggage drop systemet hur får man då en Priority tag?

F.ö. så bygger de om = utökar Fast track med 4 lines tror jag att det var.
Inte en dag för tidigt!
 

GOTATH

Medlem
Om guldkortet är med i bokningen ska texten Priority komma ut på baggagetaggen. Det hände för mig i BGO i alla fall där de också har self bag drop. Man får dock ingen röd tag vilket borde göra det svårare för lastarna att lägga prio-baggaget längst ut.
 

etnoy

Medlem
På ARN T4 har de utöver selfcheck- in automaterna även self baggage drop. Sparar tid när det är jätte köer även vid Gold baggage drop-in.
Gardemoen förra veckan.Bautaköer överallt så jag använde mig av self baggage drop. Scannade tagen och allt fungerade förträffligt.
Däremot fick jag ingen Priority tag.
Så frågan är om man väljer att self baggage drop systemet hur får man då en Priority tag?

F.ö. så bygger de om = utökar Fast track med 4 lines tror jag att det var.
Inte en dag för tidigt!

Hm...om man har en self-drop, borde man inte kunna hänga på en priority-tagg själv?
 

Bamsefar

Medlem
På ARN T4 har de utöver selfcheck- in automaterna även self baggage drop.

Jag kan svära på att jag använde self baggage drop på Arlanda T5 för en månad sedan... Mycket praktiskt - alla stod i köer men de två banden för self drop var helt öde - bara gå fram, skjuta med avläsaren på remsan med streck kod, och sedan var det klart. Grymt smidigt. Undrar om det fungerar på USA också ?
 
Toppen