Senaste nytt

Emirates First Class kampanj från Stockholm

toer00

Medlem
Äntligen så kom det vi (jag :) ) väntat på ända sedan nyheten att Emirates börjar flyga fr. Stockholm.
I DI Weeekend i lördags ( 7 Juni - 2013) såg jag att Emirates hade kampanj FIRST mellan 4 Sept - 30 Mars, boka innan 30 Juni.

Syd Afrika / Mauritius jul / nyår med EK first, låter inte så dumt...

Under 30 papp direkt fr, STO till tex. JNB eller CPT lite EB mellan JNB - MRU - CPT och vips drömresan fixad.

V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
123 AE4MPSE1 AáR 29200 E04SE T30JN - 3/ 4M EH01
D31MR
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-JNB CXR-EK TVL-19DEC13 RULE-SET1 IPREUAF/23
FARE BASIS-AE4MPSE1 SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-FX RT-FIRST CLASS EXCURSION
SEK 29200 0618 E04SEP13 D31MAR14 FC-AE4MPSE1 FN-57
SYSTEM DATES - CREATED 06JUN13/0635 EXPIRES INFINITY

14.TRAVEL RESTRICTIONS
VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/AFTER 04SEP13 AND ON/
BEFORE 31MAR14.

Vad tror ni kära läsare om detta? Svenska resenärer kommer att kasta sig över detta erbjudande?
Jag tror att jag emellertid inte chansar så jag ringer till min resebyråkontakt och bokar in i morgon bitti.

Och ni som har koll på poängen, vilket kort skall jag låta kreditera för att få mest nytta av det hela? EK är väl ite med i någon allians vad jag vet?

Så nu vill jag höra massvis med synpunkter på om detta är ett prisvärt erbjudande eller ej?
 

johhenrik

Medlem
Wow, jag kollade snabbt för min resa till Shanghai i Oktober. 24.900kr i first, varav DXB-PVG-DXB är på A380. Inte illa. :)
 

Stefan62

Medlem
Betyder det att det blir first även på sträckan ARN-DXB och isåfall - går det verkligen att få first-catering på Arlanda eller tar de med sig "färdiglagat"?
 

micsjo

Medlem
Är det någon som har kollat priserna ARN - DBX med denna kampanjen? Jag får högre priser ARN - DBX än ARN - BKK/SIN med flera i First.

Det verkar märkligt men å andra sidan så är det ju ingen nu levande varelse som begriper prissättningen helt :)
 

Xilan

Medlem
Är det någon som har kollat priserna ARN - DBX med denna kampanjen? Jag får högre priser ARN - DBX än ARN - BKK/SIN med flera i First.

Det verkar märkligt men å andra sidan så är det ju ingen nu levande varelse som begriper prissättningen helt :)

Jag har också noterat att det många gånger kostar ungefär lika mycket att flyga just ARN-DXB-BKK som ARN-DXB, oavsett vilken klass man jämför. Jag antar att de inte vill fylla planen med pax som BARA ska till DXB utan vill hellre slussa in transferpax till hubben. De ser därför till att hålla uppe priserna på benet ARN-DXB.
 

toer00

Medlem
Jag har också noterat att det många gånger kostar ungefär lika mycket att flyga just ARN-DXB-BKK som ARN-DXB, oavsett vilken klass man jämför. Jag antar att de inte vill fylla planen med pax som BARA ska till DXB utan vill hellre slussa in transferpax till hubben. De ser därför till att hålla uppe priserna på benet ARN-DXB.

Man kan göra en free Stop Over i DXB om man vill, dessutom gäller priset inte bara BKK utan till de flesta långväga destinationer... tror dock att det kostar några tusen till om man vill åka till SEZ, MLE samt MRU (så i mitt fall blir det MRU via JNB ;-))

Jag har bokat in shoppingdag på utresan på DXB Airport, någon som vet mer om Transithotell, Emirates First Class lounge samt shopping utbudet inne på DXB Airport?
 

johhenrik

Medlem
Personligen avskyr jag DXB. Men det är nog för jag har pendlat mellan ARN-DXB varannan vecka under lång tid. Vill man köpa guld, smycken etc finns det massvis, annars är det samma dyra Barbies till pappor med dåligt samvete som någon annan flygplats. Det är smartare att åka in till Mall of the Emirates eller kanske till o med Dubai Mall (vilket är för stprt om du frågar mig) än att shoppa på DXB.
 

johhenrik

Medlem
Är det någon som slagit till? Jag är ju sugen som tusan, men vet i tusan vad de skulle säga om jag gick o köpte en first class biljett alltså... :) Hur ser kvittot ut, står det bokninsklass eller står det First? :)
 
Toppen