Senaste nytt

Vad händer i New York runt jul/nyår 2013-14? (Höga hotellpriser)

agehall

Medlem
Det är dags för ytterligare en jul/nyår i USA och jag sitter och kikar på hotell i NYC. Jag blir dock lite avskräckt av priserna. HGI Tribeca vill tex ha runt $500/natt!

Är det något (ovanligt) stort på gång i NYC runt jul/nyår eller vad är det för fel? Kanske är läge att fundera på att åka vidare istället och skippa NYC denna gång, men då är ju frågan vart man ska ta vägen...?
 

Senator

Moderator
Vad händer i NYC runt jul/nyår 2013-14? (Höga hotellpriser)

Vänta är mitt tips... Jag har varit i NYC mellan 26-31 december ett stort antal gånger senaste åren. Hilton NYC rätt ofta för runt $200 per natt. Bokat i september eller oktober.

"But get the hell out of Dodge" innan 31:a är mitt andra tips
 

Senator

Moderator
Vad händer i NYC runt jul/nyår 2013-14? (Höga hotellpriser)

Det jag menar är att åka någon annan plats över nyår :)
 

agehall

Medlem
Jo, det förstod jag, men det är ju lite svårt när man ska med en flight därifrån på nyårsdagen... ;)
 

Cornelius

Medlem
Är poängpriserna lika höga? Om du föredrar Hilton är väl poängpriserna nu alltid lika katastrofhöga i New York, om du nu inte följer Homers tips från annan tråd och bokar poäng+cash, men det kan vara svårt att hitta...

Om du vill ha ett lyxigt men avslappnande jul- och nyårsfirande, håll dig borta från New York Hilton Midtown. Där försvinner nu 'room service',
http://www.nytimes.com/2013/06/03/nyregion/room-service-is-vanishing-from-a-big-hotel.html?_r=0
 

agehall

Medlem
Poäng + cash är ev en möjlighet, men jag tror mer på Senators rekommendation att vänta lite till. Om det inte är något extra speciellt som händer lär priserna sjunka.

Dessutom insåg vi just att det skulle kunna passa med en karibienkryssning ex-EWR. Nu blir det beslutsvånda...
 

Senator

Moderator
Toppen