Senaste nytt

Lagen om all jävlighet

Helimike

Medlem
När jag står vid gaten så brukar jag ofta se en eller flera personer som jag gärna skulle vilja sitta bredvid. Kanske är det en bekant, en söt tjej eller en person som ser extra intressant ut och som jag känner att jag skulle kunna ha en givande konversation med. Nu flyger jag mest med de mindre modellerna av B737 samt med Dash 8 och statistiskt sett borde jag fått sitta bredvid någon av dessa människor för länge sedan. Är det bara jag som har maximal otur eller är det lagen om all jävlighet som gör att man aldrig får en intressant stolsgranne. Brukar ni ha tur med era stolsgrannar, eller har ni kanske fått sitta bredvid någon som ni absolut inte vill sitta bredvid. Har ni några roliga historier att berätta om detta?
 

alha4059

Medlem
Tjuvlyssnade på mina bordsgrannar i Mosiciloungen på FCO förra veckan. De var ett par, bägge i 35-års åldern, och svenskar. Vardagliga argumentationer om de mest triviala saker fick mig genast på sämre humör. Deras tjöt blev bara för mycket. Jag hade bokat en gångplats långt fram i ekokabinen på min SK flight till ARN. Givetvis sitter de bägge i stolarna utåt från mitt håll. Tjötet fortsatte hela resan hem.

När man flyger eko på longhaul känns det som att man har en förmåga att hamna i närheten av skrikande ungar rätt ofta också.
 

MarcusC

Medlem
Håller med sällan man hamnar rätt ;) Kanske enda fördelen med Malmö Aviation / Ryanair med flera som "erbjuder" free seating.;)
 

Mr.White

Medlem
Samma sak för mig, när jag reser ensam får jag alltid något fyllo/svettig stinkande typ... Så jag har gett upp helt, jag inser att jag är dömd till det här på något sätt..
 

Jonas C

Medlem
Jag hamnade bredvid en väldigt trevlig kille i höstas när jag flög Aeroflot Economy till Tokyo. Vi snackade inte så mycket under flygningen, men vi hamnade av någon anledning bredvid varann på tåget in till stan. Vi hade en trevlig pratstund under tågresan, och det slutade med att han bjöd hem mig på en kopp te och en biltur runt Tokyo. :)

Annat fall har jag än så länge inte haft turen att hamna bredvid någon attraktiv dam på flyget…
 
Det är många år sedan jag "hamnade rätt". Å andra sidan är inte jag heller någon jättefestlig stolsgranne om det inte är någon jag känner sen tidigare.
 

Palazzi

Medlem
Brukar väl ha rätt "tur" med stolsgrannarna....
Senast satt jag bredvid en Serie A-tränare påväg hem från Italien, och kan inte påstå att jag utsatts för någon som är direkt obehaglig annars heller. Då jag uppskattar vilan på flyget så klagar jag inte heller om stolsgrannen är tystlåten - det är ju iaf bättre än otrevlig :).

En galant dam satt bredvid mig i Club Europe LHR-ARN senast. Tyvärr var hon ett antal år för gammal för mig, och hon verkade även vara en affärspamp. Hon hade tydligen anslutit från JFK i BA F, och fick även specialmat på Europaflygningarna.

Som tur är finns det ju ofta tid att träffa kvinnor på destinationerna! :cool:;)
 
Toppen