Senaste nytt

Tips på hotell i Edinburgh och Glasgow (samt i närliggande lantligt läge)

Agö

Medlem
Vi ska en sväng till Edinburgh och Glasgow i juni. Någon som sitter inne på bra hotelltips? Tittat på Radisson Blu i båda städerna - ganska dyra hotell imo.

Vi söker också bra tips på slott eller liknande där vi kan dricka lite whisky, äta gott och övernatta ett par-tre timmar max från någon av städerna.
 

Homer

Medlem
Vi ska en sväng till Edinburgh och Glasgow i juni. Någon som sitter inne på bra hotelltips? Tittat på Radisson Blu i båda städerna - ganska dyra hotell imo.

Vi söker också bra tips på slott eller liknande där vi kan dricka lite whisky, äta gott och övernatta ett par-tre timmar max från någon av städerna.


Edinburg:
Hotel Indigo är bra, uppgraderar, brukar ibland gå att boka till 2-4-1 pris för ca £60/natt*
finns även ett alldeles nytt Crowne Plaza (de öppnar snart ytterligare ett)

Glasgow - Du är förhoppningsvis tvungen att åka dit ;)
Crowne Plaza är bra men det ligger inte i centrum, de brukar uppgradera,
går ofta att boka till 2-4-1 pris ca £45/natt *
Finns även ett nytt Hotell Indigo som jag inte känner till

Slott:
Det här är perfekt för dig :p Castle Hotel and Restaurant in Scotland, Inverlochy Castle Hotel

Annars, kolla den här siten Celtic Castles - Stay in a Castle in the UK or Ireland! Castles to Stay, Castle Breaks, Castle Holidays in Scotland, Ireland, England, Wales and France

*)
Alumni


Om du är iskall har du Accor Happy Mondays eller Priority Club Last Minute Rewards :p
 

Storsteffe

Medlem
Nu har du redan bokat men Hotel du Vin & Bistro :cool: outstanding tror jag visst jag skrev på tripadv. Kan nog fara dit bara för hotellets skull nån helg till hösten.
 

Agö

Medlem
Ligger nu på soffan i vardagsrummet i vår 127 kvm stora trerumssvit. Otroligt ställe.
 

Ricci

Medlem
Gav efter till min fru igår och bokade en resa till Edinburgh över Midsommar (2nätter) och nu gäller det att hitta ett lite lyxigare hotell.
Min fru har aldrig varit där och jag var där för snart 10 år sedan med politiken och hann inte se något...

1. Skall man bo centralt eller i utkanten?
2. Som medlem i ClubCarlson och IHG tittar man lite på deras hotell, är det värt att betala över 250 pund natten för ett rum på Radisson eller Crown Plaza?
 

Homer

Medlem
Som tillägg till vad jag skrev för 2 år sedan
Indigo har numera mkt. bra kommunikationer, den nya spårvagnslinjen som börjar på flygplatsen har ett stopp alldeles utanför dörren, York Place

Crowne Plaza Royal Terrace är också trevlig, tar ca en kvart att gå till centrum.
 
Toppen