Senaste nytt

Avbokning av Avianca LifeMiles bonusresor, hur fungerar det?

Palazzi

Medlem
Den som vill avboka en resa har en krånglig resa framför sig om oturen vill så. Jag har för att avboka en resa nu skickat ca 15mail, för att sedan bli hänvisad till UK.
Då det aldrig svarar någon på UK-numret så fick jag ringa till US... När jag ringde till US fick jag först tala om mitt problem, men då de på grund av tidsskillnaden hade stängt avdelningen som kunde konfirmera avbokningen tvingades jag ringa tillbaka efter 3-4h. När jag ringde tillbaka svarade givetvis ingen på fyra försök.
Kostnaden för internationella samtal + avbokningsavgiften blir nog mer än vad biljetten kostade....
 
Den som vill avboka en resa har en krånglig resa framför sig om oturen vill så. Jag har för att avboka en resa nu skickat ca 15mail, för att sedan bli hänvisad till UK.
Då det aldrig svarar någon på UK-numret så fick jag ringa till US... När jag ringde till US fick jag först tala om mitt problem, men då de på grund av tidsskillnaden hade stängt avdelningen som kunde konfirmera avbokningen tvingades jag ringa tillbaka efter 3-4h. När jag ringde tillbaka svarade givetvis ingen på fyra försök.
Kostnaden för internationella samtal + avbokningsavgiften blir nog mer än vad biljetten kostade....

Hur mycket får man tillbaka vid avbokning när man betalt med miles + pengar (40/60)?
Allt utom skatterna?

Behöver inte avboka men hittade en bättre lösning så bara undrar lite om jag orkar gå igenom "proceduren". :p
 

Dr. Miles

Expert
Hur mycket får man tillbaka vid avbokning när man betalt med miles + pengar (40/60)?
Allt utom skatterna?

Behöver inte avboka men hittade en bättre lösning så bara undrar lite om jag orkar gå igenom "proceduren". :p
Jag har inte avbokat därför kan jag inte säga hur det blir men jag fick det här meddelandet när jag bokade en bonusresa med Miles+Cash.

MILES PURCHASE COMPRA DE 27000 LIFEMILES - IN CONNECTION WITH TKT
NON ENDORSABLE / NON REFUNDABLE
 

Palazzi

Medlem
Jag har ännu inte fått min refund, men vi får se vad som gäller i verkligheten. Det ska ta ca 1v till innan dessa hittar till kontot (vet dock inte varför de behöver 10d..?)
Förr fick man ju för både cash+miles, men nu ska det ha ändrats... (På andra forum råder det dock delade meningar). Är ju tyvärr inte heller säkert att det som gäller för mig också gäller för nästa person som avbokar.
 

Palazzi

Medlem
Troligen är det så, men man vet aldrig med Avianca... Säkert svar om sju dagar :)

PS. Bra att du bröt ut samtalet ur orginaltråden, detta förtjänar en egen diskussion då så många börjat med Lifemiles :)
 
Toppen