Guinness86
Ny medlem
Hej.
Jag är en f.d Platinum innehavare som nu stött på ett problem.
I augusti 2012 bokade jag en resa (flyg+hotel) för 12 personer med mitt Platinum till Prag, och borde således ha en bra reseförsäkring aktiverad.
I December 2012 bytte jag från Platinum till bluecard eftersom jag tyckte att årsavgiften var för hög.
När vi gjorde vår resa nu i mars så vart hemresan 2 timmar försenad P.g.a. Att CSA hade problem med ett flygplan. Vi missade då vårat tåg från Arlanda till Sundsvall. Jag kontaktade då AMEX som sa att jag personligen var ersatt upp till 2000kr, och jag bokade SAS Arl-Mid så att vi tog oss hem.
När jag kommit hem så skickade jag ersättningsanspråk på 1050kr för mig till AMEX angående transportförsening.
Fick nu svar av solid försäkring att jag inte är berättigad till ersättning P.g.a. Att bluecards försäkring inte täcker försening. Enligt dom gäller den försäkring på det kort jag nu har och inte för det kort jag betalde resan med. Hittar inget som styrker det i försäkringsvilkoren.
Hur ska jag göra? Vad gäller ?
Om man vänder på det så är det väl högs tveksamt om jag bokat med blue. Bytt till Platinum och platinums försäkring då skulle gälla. Trodde det handlade om vad jag betalat med?
Alexander Båsk
Jag är en f.d Platinum innehavare som nu stött på ett problem.
I augusti 2012 bokade jag en resa (flyg+hotel) för 12 personer med mitt Platinum till Prag, och borde således ha en bra reseförsäkring aktiverad.
I December 2012 bytte jag från Platinum till bluecard eftersom jag tyckte att årsavgiften var för hög.
När vi gjorde vår resa nu i mars så vart hemresan 2 timmar försenad P.g.a. Att CSA hade problem med ett flygplan. Vi missade då vårat tåg från Arlanda till Sundsvall. Jag kontaktade då AMEX som sa att jag personligen var ersatt upp till 2000kr, och jag bokade SAS Arl-Mid så att vi tog oss hem.
När jag kommit hem så skickade jag ersättningsanspråk på 1050kr för mig till AMEX angående transportförsening.
Fick nu svar av solid försäkring att jag inte är berättigad till ersättning P.g.a. Att bluecards försäkring inte täcker försening. Enligt dom gäller den försäkring på det kort jag nu har och inte för det kort jag betalde resan med. Hittar inget som styrker det i försäkringsvilkoren.
Hur ska jag göra? Vad gäller ?
Om man vänder på det så är det väl högs tveksamt om jag bokat med blue. Bytt till Platinum och platinums försäkring då skulle gälla. Trodde det handlade om vad jag betalat med?
Alexander Båsk