Senaste nytt

Bose lanserar nya QuietComfort 20

Jonas C

Medlem
Bose släppte häromdagen en ny modell av brusreducerande hörlurar, vid namnet QuietComfort 20. Dessa är företagets första in-Ear hörlurar med aktiv brusreducering, och blir således även företagets minsta NC hörlurar någonsin.

Prislappen ligger på samma nivå som dagens QC3 och QC15 hörlurar, dvs ett rekommenderat butikspris på 2899kr.

Mer info finns i denna länk: Bose Quietcomfort 20 Android - Humlegårdsgatan 20 (Lars Bengtsson ljud/video i Stockholm AB)


bose-quietcomfort-20-2-thumb-620x374-60556.jpg

(foto: Bose)

För min del ska det bli mycket intressant att testa nya QC20. Brukar varva mina QC15 med mina Triport in-Ear, och har än så länge varit väldigt nöjd med kvalitén på dessa. Huruvida QC20 håller samma mått som de befintliga hörlurarna i QC serien återstår att se, men jag tycker personligen att prislappen ligger lite på överkant med tanke på att det trots allt är ett par in-Ear hörlurar.
 
Last edited:

Johan_G

Medlem
Som sagt så är det trots allt ett par in-ear-lurar, jag tror att de ganska snart kommer ramla ner några hundringar under de andra Boselurarna. Men hur som helst så är det fränt att man har lyckats klämma in NC i ett par in-ear.
 

johhenrik

Medlem
För en som kört Etymotic Research-lurar i flera år så tycker jag inte detta pris är speciellt högt. Dock undrar jag om de någonsin kan slå ett par Etymotic. Finns inga lurar jag stött på som dämpar bättre än dem och man kan sova på sidan med dem. Jag har aldrig förstått varför Bose har fått sådan status bland frequent flyers, när det finns så mycket bättre där ute till lägre kostnad än ett par QC3 eller QC15. ;)
 

johhenrik

Medlem
Som sagt så är det trots allt ett par in-ear-lurar, jag tror att de ganska snart kommer ramla ner några hundringar under de andra Boselurarna. Men hur som helst så är det fränt att man har lyckats klämma in NC i ett par in-ear.

NC i in-ear har funnits i många år från flera tillverkare.
 

Jonas C

Medlem
Jag har aldrig förstått varför Bose har fått sådan status bland frequent flyers, när det finns så mycket bättre där ute till lägre kostnad än ett par QC3 eller QC15. ;)

Jag antar att det handlar om vilka associationer som Bose har byggt upp med sitt varumärke, på samma sätt som att det finns godare skumpor än Dompa, men att den allmänna uppfattningen är att de är den bästa.

Jag själv är dock väldigt förtjust i Bose, och skulle inte tänka mig att gå över till ett annat märke, även om ljudet må vara aningen bättre som hos Bower&Wilkins.

NC i in-ear har funnits i många år från flera tillverkare.

Precis, dessa är knappast någon nyhet. Sony och Panasonic har erbjudit dessa i flera år. Problemet är däremot att dessa knappast har kunnat matcha prestandan hos ett par ordentliga NC hörlurar, vilket gör det att det ska bli intressant att se om Bose har lyckats med detta.
 
Toppen