Senaste nytt

British Airways hemsida gör mig en aning frustrerad..

Har suttit i nästan 6 timmar nu och försökt få till en bokning men är det inte det ena felet så är det ett annat fel.

Vanligt förekommande text under natten. En text som jag för övrigt ser vääääldigt ofta på BA.com

Unfortunately our systems are not responding, so we are unable to process your request at the moment.
We apologise for this inconvenience and suggest you try again later.

Jag önskar mig endast en gåva till jul och det är att British Airways fixar en fungerande hemsida... :p

Är det bara jag som drabbas av detta fenomen (the chosen one?) eller finns det fler som upplevt problem vid bokning hos ba.com? :(
 
Last edited:

Mr.White

Medlem
Jo tack! sen försöker man igen och då fungerar det. Flygbolag överlag tycker jag har fruktansvärt dåliga hemsidor. Men Avios Explorer Map hos BA är kul, den har aldrig fungerat för mig :D
 
Jo tack! sen försöker man igen och då fungerar det. Flygbolag överlag tycker jag har fruktansvärt dåliga hemsidor. Men Avios Explorer Map hos BA är kul, den har aldrig fungerat för mig :D

Om 30 minuter ger jag upp och bokar med annat bolag istället.
Jag har faktiskt sällan upplevt några problem med andra sidor. Bara BA som strular för mig i stort sett.
SAS har väl strulat 1 eller 2 gånger med inloggningen i och för sig.
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Boka det på ett kvalitetsbolag istället så får du dels en smidig bokning samt även en trevlig flygupplevelse.
 

Senator

Moderator
Alla klagar på SAS men under veckan har Lufthansa.com varit nere 3 gånger när jag har försökt boka, så det är inte bara BA (och SAS) som verkar ha problem med den enkla kärnverksamheten att kränga biljetter till betalande kunder.
 

Dr. Miles

Expert
Boka det på ett kvalitetsbolag istället så får du dels en smidig bokning samt även en trevlig flygupplevelse.

Av de kvalitetsflygbolagens webbsidor är Singapore Airlines webbsida är onödigt tung och man får ganska ofta ett eller fler felmeddelande.
Emirates webbsida fungerar ganska bra och det är enkelt att navigera.
Jag kan inte uttala mig om Hainan Airlines webbsida... :rolleyes:
 
Äntligen.
Jag fick det inte som jag ville med LHR-LAX (A380 inaugural) / LAX-JFK-(stopp i 12 timmar)-(AA 77W)-LHR så jag skippade New York och AA 77W och valde A380 båda vägar istället.

Visa bifogad bild 16604

Någon som vet hur det fungerar med hyrbil? Det står ju pick-up samma tid som jag ankommer men det bör väl inte vara några problem att hämta upp den senare? (måste man ringa och meddela?)
Blir nervöst det här... aldrig kört bil i USA och åker själv på denna resa dessutom. ;)
 

Attachments

  • yes.png
    yes.png
    16,9 KB · Visningar: 223

Randy Marsh

Medlem
Och Asianas hemsida är en upplevelse för dem med IE
Jag har provat Asianas sida med IE också, men det hjälpte inte. Fullständigt omöjligt att boka internationella resor, trots att jag provade att installera alla dessa tveksamma tillägg som Asiana tvingar på dig (skulle ändå formatera hårddisken, så jag hade inte mycket att förlora ;) ). Världens absolut sämsta hemsida, iaf om vi håller oss till seriösa flygbolag.

Det är ganska många hemsidor i Sydkorea som kräver IE, inte bara Asianas. Det är väl snart det enda landet i världen där IE dominerar totalt.
 
Toppen