Senaste nytt

Nu slutar SAS att räkna

Traveller

Medlem
Flög i dag ARN - CPH - ARN och på benet ned så var det total förvirring bland värdinnorna ombord.
Kapten informerade dom nämligen om att dom inte längre behöver räkna passagerarna ombord och att
det räcker med det papper som kommer från gaten. Lite avskräckande för den som faktiskt har varit den som var
för mycket ombord på ett plan och som hamnade på fel ort.

Någon som har mer info om den här förändringen?
 

vicce

Medlem
Detta innebär ju att det kan bli en eller några för många på en flygning... Gäller detta alla SAS flygningar?
 

Lukas2

Medlem
Räknar alla bolag?? Tycker jag bara sett SAS gå igenom och räkna huvuden?? Iof. så flyger jag ju inte med så mycket andra bolag direkt så där. Men BA, går de runt och räknar?? Hur gör man på longhaul flyg? CX, har jag heller inte sett direkt gå runt och räkna huvuden?
 

Agö

Medlem
Räknar alla bolag?? Tycker jag bara sett SAS gå igenom och räkna huvuden?? Iof. så flyger jag ju inte med så mycket andra bolag direkt så där. Men BA, går de runt och räknar?? Hur gör man på longhaul flyg? CX, har jag heller inte sett direkt gå runt och räkna huvuden?

Brussels Airlines (för ett par veckor sedan) går runt med en klassisk "klickare" och räknar pax.
 

vicce

Medlem
På vissa bolag så går ju kabinpersonalen och räknar i huvudet, medan på SAS så brukade de använda en såndär "klickräknare".
 

twiggs

Medlem
På vissa bolag så går ju kabinpersonalen och räknar i huvudet, medan på SAS så brukade de använda en såndär "klickräknare".

Nog för att jag är väldigt selektiv i mitt minne, men jag har nog aldrig någonsin noterat en sådan du menar på SAS under alla dessa år.

Edit: Eller åtminstone inte efter att jag satt mig ner.
Edit2: Blue1 har dock haft sådan när jag tänker efter riktigt noga.
 
Last edited:

zanga

Medlem
Nog för att jag är väldigt selektiv i mitt minne, men jag har nog aldrig någonsin noterat en sådan du menar på SAS under alla dessa år.

Edit: Eller åtminstone inte efter att jag satt mig ner.
Edit2: Blue1 har dock haft sådan när jag tänker efter riktigt noga.

Har sett det flera gånger på SAS (utrikes), men är dåligt insatt i SAS.
 
Toppen