Senaste nytt

Eurobonus intjäning vid ombokat flyg?

Aviator

Medlem
Hej!

Jag har en fundering, jag skulle åka MUC-FRA-ARN förra veckan, men flyget blev inställt och jag fick åka MUC-ARN direkt istället. Nu, detta är såklart ett i-landsproblem, men i min riktiga bokning var MUC-FRA LH som styrde kärran, FRA-ARN var SK som styrde. Det skulle ge ett visst antal EB poäng.

Eftersom jag blev ombokad till en LH direkflight fick jag "bara" 200 p till EB. Går det att claima poängen som gick förlorad? :confused:
 

tourist

Medlem
Ja, så länge den ursprungliga rutten var med SAS.

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/SAS/

Om man till exempel var bokad ARN-FRA-JFK med LH och blir ombokad till ARN-LHR-JFK med BA och hade tänkt sig att få in en drös EB-baspoäng från LH-flygen så missar man alltså dem. (Jag kan inte M&M, men det borde väl gå att få miles där för den ursprungliga rutten. Plus Avioser från BA-flygningarna...)
 

A380*G

Medlem
Ja, så länge den ursprungliga rutten var med SAS.

http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/SAS/

Om man till exempel var bokad ARN-FRA-JFK med LH och blir ombokad till ARN-LHR-JFK med BA och hade tänkt sig att få in en drös EB-baspoäng från LH-flygen så missar man alltså dem. (Jag kan inte M&M, men det borde väl gå att få miles där för den ursprungliga rutten. Plus Avioser från BA-flygningarna...)

Jag har alltid fått miles/poäng enligt ursprunglig rutt om jag velat det oavsett om jag postat till M&M eller Eurobonus.
 

olsson

Medlem
Ja, du kan få poäng på EB enligt ordinarie flighter.

Jag fick en inställd rutt (GOT-CPH-BGO) och fick istället flyga GOT-OSL-BGO så bara 500p istället för 1000p. Jag blev informerad av Customer claim att man INTE får poäng för ordinarie flight utan det är bara rutten man har ass in seat.

Jag klagade på hur allt tog längre tid och min reseplan förstördes och fick 10k bonuspoäng. Men jag fick aldrig några 500 ordinarie poäng eller ett till segment.
 

A380*G

Medlem
Trist att höra. Känns som om SAS skaffar fler fiender än vänner genom att hålla på så.

Personligen har jag dock aldrig haft problem med det.
 

Nodnaz

Medlem
Kom in från en långflygning och såg att LH flighten till ARN höll att boarda. Va bokad på den lite senare Sk flight men hade businessbiljett så frågade ifall jag fick boka om och hänga på. Det gick bra och fick både 2000 poäng för SK flighten samt 1700 eller vad det nu är för LH flighten. Va en trevlig överraskning att få 3700 poäng för FRA-ARN på eb-kontot. :D
 
Kapar tråden... Hade bokat LPI-CPH-IAD-CPH-LPI med SAS Business (saver, bokningningsklass z). Räknade med tot 21500 EB t&r som det stod vid bokningen. Utesan gick som planerat men nu inställd returflygning med SAS och ombokat till KLM också i Z. Väldigt trevligt, men vad händer med poängen? Hade ju tänkt trygga mitt EBG ett år till med den här resan. Tacksam för svar
 

Skillsen

Medlem
Du ska kunna få poäng enligt original bokning, har funkat för mig. Kontakta SAS efter resan (guld supporten). Det kan ibland ställa till det om du lägger in ett sky team nummer när du checkar in. Senast fick jag ha en lång diskussion med SAS för att få mina EB poäng eftersom de såg att jag registrerat annat bonusprogram
 
Du ska kunna få poäng enligt original bokning, har funkat för mig. Kontakta SAS efter resan (guld supporten). Det kan ibland ställa till det om du lägger in ett sky team nummer när du checkar in. Senast fick jag ha en lång diskussion med SAS för att få mina EB poäng eftersom de såg att jag registrerat annat bonusprogram
Aha, mitt FB-nummer gick ju in av sig självt eftersom att KLM ville att jag skulle logga invid incheckning. Tack för tips
 
Toppen