Senaste nytt

Saknas det priser för Linköping - Nordamerika med KLM?

Har provat att söka efter biljetter från LPI till olika destinationer i Nordamerika (exv NYC, SFO, MIA) under sommaren/hösten med dåligt resultat. Antingen är priset galet högt eller så finns det helt enkelt inga biljetter alls med KLM!

På Matrix kan jag tvinga från en KL AMS KL på utresan, men får då automatiskt en resa via YUL på hemvägen. Priset blir då därefter (över 10kkr för Y till NYC för de datum som finns, borde ligga runt 5-7kkr). Tvingar jag KL AMS KL, KL AMS KL (en rutt som såklart flygs) får jag inga träffar alls.

Från ARN går det utmärkt att hitta, och till andra delar av världen (exv SIN, NRT) hittar jag bra anslutningar och priser. På klm.se får jag motsvarande resultat. Det känns som det saknas inlagda priser eller något är rejält fel. Eller har jag bara missat nåt?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Go kväll! Kan du och jag höras av på måndag Kristofer? Vill gärna ha mycket kött på benen om de mest som rör LPI. Maila mig på karin.forss@klm.com om hur jag kan nå dig, om ok för dig! hälsn Karin
 

JanneB

Medlem
Upplever samma sak. Skulle resa mer med KLM från LPI om det inte vore 2-3ggr så dyrt som från ARN varje gång man söker. Gäller framförallt Nordamerika som sagt var
 
Har mailat dig, Karin.

Det verkar som att det idag fungerar bättre när man söker direkt via klm.se, för då får jag vettiga priser och rutter.


Med Matrix - ITA Software hittar man fortfarande inga biljetter med KL på exempelvis LPI-MIA i september. Det förstår jag såklart inte direkt är KLM:s fel, men det känns som det var något underliggande med priserna som strulade.
 
Toppen