Senaste nytt

Vilket Bose Lifestyle Hemmabiosystem välja

TjudöBoy

Medlem
Hej,

Min svåger har tänkt köpa ett Bose Lifestyle Hemmabiosystem, antingen T10 eller T20.
Har ngn av er erfarenheter av dessa och kan komma med tips?
 
Inte för att låta elak eller så utan vill bara lämna ett tips där du kan få experthjälp inom området ljud bland annat. Ta en titt, registrera dig i deras forum och ställ frågan där så bör du få goda råd. :)

Minhembio.com
 
Last edited:

Perra

Medlem
Han kan få köpa mitt gamla Bose Acoustimass 10 5.1 som det är hög tid att uppdatera ;)

Mitt enda råd är att gå och lyssna på de olika
 

TjudöBoy

Medlem
Inte för att låta elak eller så utan vill bara lämna ett tips där du kan få experthjälp inom området ljud bland annat. Ta en titt, registrera dig i deras forum och ställ frågan där så bör du få goda råd. :)

Minhembio.com

Ingen orsak, men jag tror nog inte att han behöver riktigt sådan experthjälp. ;)
Med tanke på vilken brokig samling av diverse "experter" på olika områden som finns i detta forum så tror jag han/jag nöjer oss med era tips/förslag:eek:

Vet ej om Gigantti (El Giganten i Finland) som saluför dessa i Vasa har båda hemma men jag skall meddela honom att det är enklast om han går å lyssnar själv och sedan beslutar om det är värt 350 € till för T20:an.
 

Ubbe

Medlem
Det finns så otroligt mycket annat än Bose när det gäller hemmabiosystem. Mycket som är bättre till bättre peng. Yamaha har bra saker. Sonos hyfsade. Kolla in på HIFI-klubben för fler och bättre råd.
 

pitch

Medlem
Jo, jag är totalt allergisk mot Bose. Dom har alltid vad jag brukar kalla "Cerwin Vega-puckeln" i frekvensgången. Det är förstås inget sammanträffande, eftersom många uppenbarligen vill ha en discopuckel runt 100-150Hz.

Själv tål jag inte sånt larv, så Bose går fetbort.
 
Jag är tvärt emot pitch jag gillar bose högtalare med systemen har lite att jobba på innan de är pefekta. Åk till USA o gör dina inköp på högalare och välj vanliga bra förstärkare.
 
Inte ägt något eget system från Bose, säkert inget fel på dom heller men varningsklockorna ringer så smått. Dom har lyckats bra med att göra reklam för sina system i butiker och är man inte så insatt är det nog lätt att falla för den. Lite liknande att ett lågprisbolag alltid är billigast.

Mitt råd är som du/ni redan fått. Provlyssna på lite andra system också. Kanske finns andra som är lika bra för en billigare peng. Det samma gäller väl de två systemen ni funderar mellan. Kolla vad man får för de extra pengarna och sen provlyssna på båda för att se vad som känns bäst.
 
Toppen