Senaste nytt

Flygbussarna Eco Drivers Challenge

Jacob

Medlem
Flygbussarna kör nu en lite annorlunda tävling, det handlar om att hitta "Sveriges snålaste busschaufför". Under en tävlingsvecka kämpar tio flygbussförare i fem olika städer mot varandra i sparsam körning med olika strategier. Allmänheten kan rösta på sin favoritchaufför innan tävlingsstart för att sedan kunna följa utvecklingen dag för dag.

Under perioden 15-26 maj kan man rösta på den chaufför man tror ska vinna.
Under perioden 27 maj-2 juni är det upp till bevis.
Den 3 juni utses vinnaren.

De tre personer som prickat rätt chaufför och satt ett värde närmast överförbrukningspoängen får presentkort från Airtours på mellan 3000 och 7000 kronor. Plats 4-10 vinner Flygbussbiljetter.

Här är länken:
Flygbussarna - Eco Drivers Challenge '13
 

vicce

Medlem
Nu är jag med och tävlar. Valde chaufför nummer 2. Det är ju ett lotteri, men tänkte att det är rätt mycket start och stopp i Stockholm... Hur det är Malmö vet jag inte, så därför chansade jag på en chaufför från Skånetrakten :)
 

Jacob

Medlem
Och nu är vinnaren korad, Sveriges snålaste busschaufför heter Trajan Kocovski och kör flygbuss i Skåne från Malmö och Lund till Sturup.

– När jag kör buss tänker jag framför allt på att planera min körning för att spara bränsle. Det är också något jag tillämpar när jag kör bil privat, säger Trajan.

Sammantaget innebar tävlingen dessutom att Trajan och hans nio deltagande kollegor sparade 476 liter bränsle på fem kördagar var och minskade bränsleförbrukningen med i genomsnitt 12,8%.

Var det någon som röstade på vinnaren?

u4odobfvyf1uylhx31m4.jpg
Foto: Flygbussarna
 

Mattajas

Ny medlem
Coolt att just Trajan vann! Han måste ändrat sin körstil ordentligt sedan jag dagspendlade till MMX för ett par år sedan. Då var det väldigt aktiv körning och full fart hela tiden. :)
 

vicce

Medlem
Jag är rätt säker på att jag röstade på Trajan, men jag gissade bara när jag valde chaufför.
 

pitch

Medlem
Inte för att förringa tävlingen eller människorna som är inblandade, men...

Den där slipsen. Det borde finnas lagar mot sånt.
 

OliT

Medlem
Jag röstade på Hans, så det blev ingen seger i stora tävlingen. Dock vann jag flygbussbiljetter (oklart antal) i Instagramtävlingen. Jag tyckte nog att min bild var finare än den med tatueringarna som vann, men juryn höll inte med. Bummer, det hade varit lätta 2 000 kronor annars (bara sex deltagare).
 
Toppen