Senaste nytt

Ditt VBV lösenord måste uppdateras

Ubbe

Medlem
Fick ett mail idag:
Finns det verkligen folk som går på detta?

visa.jpg

Om svaret är JA så borde detta inte vara straffbart, utan en ren välgärning från förövarna som ger denna utbildningsinsats.
Nutidens bondfångeri.

Förövrigt så älskar jag Nigeriabrev. Jag svarar på alla och verkar intresserad av diverse skumrasklösningar för att rädda arvet/förmögenheten/vinsten. Längsta jag drivit det är ca 30 olika mailväxlingar, med skickade/mottagna foton och erbjudande om att gifta mig med lillasystern/kusinen.
Jag avundas Agehall som frekvent reser i dessa trakter om jag förstått rätt.

Ubbe

PS NU ETT RIKTIGT TIPS: Logga in på er Eurobonussida så ni ser dagens saldo och tryck alt knappen + F4 knappen samtidigt så uppdateras ert konto med 7000 poäng. Går att göra högst 6 ggr/dygn. Gäller till 31/6 2013
Enjoy!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Tycker de kunnat lägga ner lite mer tid på designen ^^. Nigeriabrev är alltid en höjdare... Roligaste var när en fd flickvän och jag båda fick Nigeriabrev med samma händelseförlopp men med förfäder med olika namn :D
 

TjudöBoy

Medlem
Har fått likvärdiga mail några gånger nu, i början svarade jag alltid någe spydiskt tillbaks samt meddelade min bank samt internetleverantör.
Efter några gånger ids int min bank samt internetleverantör ens svara på mina mail... Verkar relativt vanligt om de har sådan attityd!?
Håller med Ubbe, e man så korkad så man går med på att lämna ut information så får man skylla sig själv.
 

Xilan

Medlem
Förövrigt så älskar jag Nigeriabrev. Jag svarar på alla och verkar intresserad av diverse skumrasklösningar för att rädda arvet/förmögenheten/vinsten. Längsta jag drivit det är ca 30 olika mailväxlingar, med skickade/mottagna foton och erbjudande om att gifta mig med lillasystern/kusinen.

Jag har aldrig fått något Nigeriabrev, men jag skulle garanterat "nappa" enligt Ubbes modell om jag fick ett. För något halvår sedan kom en rapport där en forskare studerat Nigeriabrev och andra liknande koncept. Slutsatsen var att det måste framgå att det är fejk, för de allra flesta. På så sätt kommer endast de som verkligen är tillräckligt lättlurade svara, och där har lurendrejarna gjort en första sållning.
Om alla skulle svara skulle det ta för mycket resurser och engagemang som ändå aldrig skulle lett till något.

Jag har blivit uppringd av "Microsoft Technical Support" från Edmonton. Ni kanske känner till dessa samtal. De försöker lura på folk datavirus. Man går in på en fejkhemsida och laddar ner något som ska hjälpa mot en annars nära förestående datorkollaps. Det längsta jag har lyckats hålla liv i ett sådant samtal är drygt 45 minuter. Det näst längsta är ca 20 minuter.

Jag ser det dels som underhållning och dels som att jag hjälper mina medmänniskor som de inte hinner ringa till eftersom jag uppehåller dem.
 
Här kan ni hitta historier om Nigeria-brev.

www.419eater.com

Har man lite tid är det ganska rolig läsning.

Annars brukar jag vara väldigt intresserad av telefonförsäljares erbjudanden. Efter 20 minuters ihärdigt frågande och upprepningar av erbjudandet så brukar jag komma till insikt och tacka nej. Av nån konstig anledning blir de alltid sura... En gång var det faktiskt en tjej som insåg att vi hade pratats vid tidigare, hon önskade trevlig kväll och la på utan mer diskussion. :)
 
Toppen